Access till Galleries Club i München med British Airways i Business Class?

Diskussion i 'Lounger' startad av Flandern, 26 Augusti 2014.

1. Flandern

Flandern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Planerar resa t/r från München (MUC) till London (LHR) 3-6 oktober och hittar endast biljetter från €239 med British Airways non-stop. Överväger därför att flyga i Club Europe istället, för €339, och nyttja loungerna i båda riktningarna. Från LHR till MUC verkar det inte vara något problem, men på första sträckan blir jag orolig över om jag inte kvalificerar till lounge access.

muclhr.PNG lhrmuc.PNG

Har ingen nämnvärd statusnivå i vare sig OW eller Lufthansa.

Kvalificerar resa i Club Europe till British Airways Galleries Club Lounge, München Franz Josef Strauss (MUC), Terminal 1?

2. Ja det gör det, reser du CE så skall du ha tillgång till den mycket trevliga lilla loungen i MUC. Har själv gjort det ett otalt gånger då det varit billigare att flyga ARN-LHR-MUC än ARN-MUC

Flandern gillar detta.
  3. Flandern

Flandern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack sembl! Då blir det till att boka så fort jag fått klart med ledigheten från HR...

4. Flandern

Flandern Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och tack till admin för rubrikändring - hade missat att IATA-koder var förbjudna där. Förlåt!

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!