Senaste nytt

Access-regler till Concorde Room med ankommande flyg i First?

AABack2ARN

Medlem
Har förstått att man har access till Concorde Room på London Heathrow T5 om man ankommer med BA longhaul samt att man har flugit First och skall vidare med BA.

Men gäller samma sak om man ankommer med ett av BA utfört flyg (BA operating carrier) men med AA som marketing carrier? I First givetvis.

Jag vet att om man anländer som F-passagerare med AA som operating carrier har man inte tillgång till Concorde room.
 

Alf

Medlem
Gäller det även om det sedan är ekonomi vidare med BA till ARN? Fanns inga platser i C på det flyget till ARN när jag bokade. Ankommer LHR i First.
 

Senator

Moderator
Med samma förutsättningar, om jag reser i Club Word, kommer jag in i BA Club Launge i T5?

med andra ord, ankommer med Club World men skall vidare i EuroTraveller? Borde funka på samma sätt i teorin, men den frågan har jag inte sätt innan och vet inte om det finns någon som har varit i samma situation. Men jag tror det borde fungera med samma logik som Concorde Room.
 

nollbit

Medlem
med andra ord, ankommer med Club World men skall vidare i EuroTraveller? Borde funka på samma sätt i teorin, men den frågan har jag inte sätt innan och vet inte om det finns någon som har varit i samma situation. Men jag tror det borde fungera med samma logik som Concorde Room.

Det har fungerat för mig. Vi ankom i CW och åkte vidare i ET och jag försökte gästa in min fru i club-loungen men värdinnan sa att "det behövs ju inte, ni kom ju i business class båda två".
 

Alf

Medlem
Det har fungerat för mig. Vi ankom i CW och åkte vidare i ET och jag försökte gästa in min fru i club-loungen men värdinnan sa att "det behövs ju inte, ni kom ju i business class båda två".

Låter bra. Kollade precis med BA och fick då svaret att det inte gick eftersom den fortsatta resan var i ET. Då är det bara att hoppas på att det är någon vänlig person i ingången till loungen. Det lär ju finnas en arrival lounge också som är tillgänglig om man ankommer i F eller CW men då får man väl trassla sig genom säkerhetskontroller för att komma tillbaka kan jag tänka mej.
 

nissefalk

Medlem
Låter bra. Kollade precis med BA och fick då svaret att det inte gick eftersom den fortsatta resan var i ET. Då är det bara att hoppas på att det är någon vänlig person i ingången till loungen. Det lär ju finnas en arrival lounge också som är tillgänglig om man ankommer i F eller CW men då får man väl trassla sig genom säkerhetskontroller för att komma tillbaka kan jag tänka mej.

Prova att komma in i Business loungen, det borde fungera enligt tidigare inlägg. Jag har varit i arrivals loungen den ligger land side så passkontroll in i United Kingdom, men, loungen är inget vidare, det finns inga alkoholhaltiga drycker i den loungen och mycket mindre ätbart än galleries loungerna airside.
 
Toppen