Accentfärger... gud så navelskådande

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Christian Sternudd, 23 Juni 2015.

1. Ok, nu är han där igen, han som bara gnäller på Jettime...

Men nu tänkte jag faktiskt utnyttja era samlade kunskaper om något istället.

NextJet lanserade precis sin "stora nyhet" de har en ny accentfärg på sin personal "NextJet-blå"
    10694189_995137063859623_291216668393894872_o.jpg

Detta fick mig att reagera, på JetTime opererade flighter inom Norden (för SAS) bär alltid personalen en mkt snarlik blå färg som accentfärg.
    [Insert picture after flight tonight]

Men när jag kikar på JetTimes pressmaterial ser deras uniform ut så här:
    Cabin Crew.jpg

Så då måste det vara SAS som har denna blåa färg?
    Men icke, på SAS material ser det ut så här:
    SAS-crew1-1400x931.jpg SAS-Crew-1400x1051.jpg

Så, vart tusan kommer JetTimes azurblåa accentfärg ifrån när de kör operated by JetTime för SAS?!

/kryper-in-i-naveln-igen

Cristoffer Cedergren gillar detta.
  2. Ok, mysteriet både tätnar och har fått en inriktning, en snabb bild googling på "sas crew" hittar jag denna bilden:
    IMG_0349.jpg

(Den råkar dessutom vara från BC! Bilder från SAS Privatair cabin crew
    Och visar alltså crew från oljelinjen.
    Här ser jag att det är exakt den färgen som JetTime använder sig av idag. Men övriga 100 tals bilder på SAS crew visar EJ denna accentfärg.
    Så...är det helt enkelt en gammal? eller udda? accentfärg SAS använder sig av och JetTime behöver uppdatera sig?

3. Aurora

Aurora Medlem

Forstår ikke helt hva du mener? Den lyseblå fargen brukes i dag av SAS crew. En kjapp titt på emnetaggen #flysas på instagram. Nyansene varierer etter hvilket filter de har brukt på fotoet, men fargen er jo den samme either way.

Longhaul crew i New York denne uken, @susiairsteward

@elinmimmi A320-crew

4. Så då undrar man varför det inte finns en enda bild på SAS med denna färgen? :O

5. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På den gamla goda tiden styrde ju årstiden uniformsfärgen, men antar att det inte är anledningen till det här mysteriet.

6. j-n

j-n Medlem

SAS-uniformen är under förändring! Man håller på att uppdatera den och den nya accentfärgen är den ljusare blå färgen. Som man också kan se i den nya kabinen på 330/340 och även på skylten "SAS GO behind this seatrow"…
    De har även nya vita skjortor istället för en beige färg som var tidgare. Kolla in wearetravelers - SAS på bilden längst ner. Där syns den nya blåa färgen på slips och scarf.

pswe gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!