Senaste nytt

AAs minimum connecting time och två olika biljetter

khybner

Medlem
Och detta är under förutsättning att planet landar i tid. Jag antar att du flyger BA209. Senaste veckan snittar den på 20 minuter sen varje dag enligt flightradar. Dock är tidtabellerna lite olika nu och i slutet av mars då sommartabellen gäller.

Jag har själv aldrig flugit på två separata biljetter med AA men läser man på FT verkar AA hantera missade anslutningar även då man reser med separata biljetter ganska bra. Notera dock att om du missar så går nästa möjliga flyg dagen efter och du kommer med absolut största sannolikhet få fixa hotell själv. British Airways kommer inte göra det då du i deras ögon anlänt slutdestinationen.

Jag skulle nog inte själv chansa - i synnerhet inte på en flygplats som Miami som ofta har kaos i immigrationen. Dock har jag läst många rapporter om att situationen är bättre nu än tidigare så risken är nog inte lika hög just nu.

Håller med även om jag tycker att det är bättre nu efter att de har installerat APC's (åtminstone om man får lappen utskriven utan kryss).
 

lunne

Medlem
Tack till alla som svarat! Som alltid har BC lyckats leverera. Om jag försöker mig på det tilltänkta bytet i MIA så lovar jag att återkomma med hur det faktiskt gick (the bets are on...).
 

Dr. Miles

Expert
Om American Airlines ska ta ansvar för eventuell missade anslutning när man har bokat två separata bokningar (mellan American Airlines och American Airlines/oneworld flygbolag), bör det vara rimligt att man har god marginal på sig mellan de två flighterna (t ex uppfyller MCT åtminstone).
Det vore orimligt att American Airlines ska ta ansvar om passageraren har bokat två separata bokningar med marginal t ex endast 30 minuter.
 
Toppen