AAdvantage vill ha extra skatter för ombokning när det är British som ställt in flyget

Diskussion i 'Oneworld' startad av jumbooze, 6 Augusti 2016.

1. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Sitter nu med AAdvantage i luren.

Upptäckte imorse att jag blivit ombokad på en award. (BA813 inställd)
    Fick 5 minuter på mig att byta CPH-LHR-AUH
    Det funkar ju inte så nu ringer jag in och de säger att jag ska betala mera skatter för att bli ombokad till giltig connection (morgonflyget).

Själv hävdar jag att det är fel då jag inte bokat om utan det är British Airways som har krånglat.
    Vad tycker ni?

nota bene gillar detta.
  2. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såja efter en timmes dividerande och jag pratade med "supervisor" så upptäckte man att första personen gjort fel försökte att prisa om biljetten istället för att hantera det som en schedule change...
    Själv så stod jag på mig från början och ville att British Airways Liason skulle förklara varför de ville ha mera pengar när de ställde in flyget...
    Nu är det löst iaf.

Nu ska jag lösa nästa issue, nu med SAS och CU som inte fungerar (andra gången nu) jag får mailet om att jag får CU men jag får ingen...

3. Ska du flyga med Cubana (CU)? Ha de interlineavtal med SAS?

jumbooze, fcx, andreas och 1 annan gillar detta.
  4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klassiskt fall av förkortningitis, inte CUbana utan Courtesy Upgrade, jag tror du förstod det med :D men jag tar det till mig

5. Nej, den här tråden handlar inte om SAS så förknippade jag inte CU med Courtesy Upgrade.

jumbooze gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!