Senaste nytt

A380 rutter med British Airways blir...

SK1989

Medlem
Planerad leverans är i Maj 2013 men British Airways är tydligen i diskussion med Airbus att flytta fram leveransen till Q3 så att problemen med vingbalkarna är lösta...

Här är bilden som JensE länka till:
7975838617_ef8ce16ddd_z.jpg
 
Perfekt med JNB eftersom jag flyger dit 3-4 gånger per år.
Som mycket regelbunden JNB resenär (i CW) tycker jag precis tvärtom: jag har inget som helst behov av att flyga i ett plan som tar så många passagerare. Ju färre ju bättre. BAs 747or går an tack vare upper deck och det faktum att BA inte proppar flygplanen lika fulla som många andra flygbolag. CW på main deck liknar likväl mest ett stall, en ännu större kabin med ännu fler stolar tilltalar mig alls inte.

Johan
 

EricT

Medlem
Upper deck är ju givetvis bäst. Nu vet vi ju inte hur CW kommer att se ut på A380. Bästa är ju annars att åka med 777an (extraflyget de kör typ 4dagar i veckan) som ofta är halvfullt till 70% beläggning, när jag åkt till JNB.
 

Concorde

Founding Member
The A380 configuration will be.
Lower deck - F.14. J 45. Y 199.
Upper deck - J. 54. W 55.Y 99.
Also, there is a PRIME plus seat for the A380 and B787.
 

Concorde

Founding Member
Intressant att BA, precis som AF, väljer att ha Y på upper deck. W - är det BAs premium economy?

Korrekt. Bokningsklasser W E T är PE på BA. Designerad W som är full fare.

Anledningen till att man kör F på lower deck, längst fram, som på sina 747 är att många av F pax är äldre och inte helt sugna på trappor. Kan jämföras med att Town House, Mews samt lägenheter i områden som Mayfair, South Ken, Chelsea etc ofta sticker rejält i pris när hiss finnes :)
 
Toppen