A380 för Iberia & Aer Lingus? , Qatar Airways utökar ägandet i IAG.

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Homer, 28 April 2016.

1. Homer

Homer Medlem

Remington Steele och jerixon gillar detta.
  2. Homer

Homer Medlem

3. Läste detta tidigare och skulle precis göra en tråd. Vad roligt att det verkar som att A380 får lite medvind. Hoppas British Airways lägger en order :)

4. mylabel

mylabel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan inte tänka mig DUB med A380, det är redan trångt vid US preclearance och hela flygplatsen med en landningsbana. (Ja Aer lingus kommer nog sätta detta plan till NA)

5. AABack2ARN

AABack2ARN Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    DUB har väl två runways plus en som inte längre används men frågan är om någon av dem fungerar för en A380? Enligt wikipedia är en tredje på gång som skall vara 3660m och det borde fungera: Dublin Airport - Wikipedia

Att det kommer bli ofantligt trångt tror jag vi kan vara överens om (i alla fall som det verkar vara just nu). Och jag har svårt att tro att Aer Lingus kommer beställa något annat än en high density version av en A380 vilket väl är drygt 600 passagerare?

6. mylabel

mylabel Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De har 2 aktiva men 99.6% använder de bara en. Den andra fungerar som taxiway. Den tredje kommer inte vara klar förrän 2020 med irländsk tid.. så man får nog räkna med +2 till 5 år till. Cathay som kommer öppnas linjen till HKG nu på sommar har drabbats av viktrestriktion också.

7. Homer

Homer Medlem

Mr Basic gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!