A320 från ARN till GOT

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Robin Nilsson, 16 December 2015.

1. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Såg en "spännande" sak i sas-appen idag när jag checkade in inför flygning i morgon.
    Flyger mellan ARN till GOT cirka varannan vecka och gjort detta ett par år och planen har bestått av endast Boeing 737or men nu står det att jag ska flyga Airbus A320.
    Håller de nu på att byta ut dessa eller är det bara en tillfällighet tro?

Bifogade filer:

2. mha321

mha321 Medlem

De skulle väl flyga en del med A320 på Sverige redan nu i samband med utfasning av en del 737. Och från nästa år ska det ju komma fler A320 så det är ju rätt logiskt.

Och logiskt att linjer med mycket passagerare får dem, eftersom det är hyfsat stora plan.

3. Agö

Agö Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Japp, och det har väl rapporterats i någon tråd att svensk crew (ARN-baserad) har tränats på A320 under hösten. Grattis säger vi till er från CPH.

4. Antagligen slingad CPH-GOT-ARN-GOT-CPH eller direkt tillbaka till CPH från ARN

5. olo

olo Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nope. Slingas CPH-ARN-GOT-ARN-CPH. Jag har åkt och då med danskt crew ombord.

Jag har även noterat att det är mer uppblandat ombord. Igår åkte jag med bland crew dansk/svensk på 737. I morse satt norskt CC vid samma frukostbord som mig på Nordic C.
    Dessutom består många danska shorthaul-crew består mest av skånskor, särskilt bland de senaste rekryteringarna.

EBGGOT och Cristoffer Cedergren gillar detta.
  6. pswe

pswe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Utan danskar lyfter SAS, eller hur kan man sammanfatta det i bokslutstider?! ;)

7. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Typiskt, kanske bara är jag men jag har alltid gillat 737orna och speciellt den lille grisen med snabb stigning och av någon anledning fått för mig att de flesta har generöst med benutrymme framför a31x.

olo gillar detta.
  8. Flood

Flood Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    På pendlarmötet Landvetter nämndes det att A320 Neo skulle in på Arlanda för att ersätta äldre 737. Så det blir väl en vanligare syn med tiden.

9. Robin Nilsson

Robin Nilsson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Noterade när jag gick av planet på GOT att de skulle vända tillbaka till ARN igen så det verkar som att bytet av äldre 737or påbörjats.

10. bnr

bnr Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har hört från en som jobbar på SAS (kan dock inte avgöra exakt hur mycket insikt personen har) att start med A320 NEO på ARN sker i okt 2016. Med tiden lär det ju definitivt bli en vanligare syn.
    Kör de A320 med svensk crew för att lära upp nu också eller bara A320 med dansk crew för att täcka upp?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!