Senaste nytt

A Lounge Worth Waiting For - SAS Gold Stockholm Arlanda Terminal 5

AABack2ARN

Medlem
Men inte om man kör bil eller reser i tjänsten och behöver jobba vid ankomst. Normalt nöjer jag mig med Ramlösa i dessa fall, men ibland vill man ju festa till det lite ;)
 

Smuffe

Medlem
Och skulle man få feeling efter ett par G&T och bli sugen på en rom å cola så går det inte att blanda med Pepsi...
Nää, ta tillbaka Coca Cola så blir det Pluspoäng. :)
Dessutom skulle det ha varit ett lyft om de hade en riktig bar så att det verkligen känns som en guldlounge men nu hoppas jag väl på för mycket.

Hur som helst... Grymt ändå att det är ett lyft med en ny, fräsch och framförallt en större och rymligare lounge.
Hoppas att den blir lite varm och mysig när den är klar. :D
 

Dr. Miles

Expert
Sådär, frågat loungepersonalen, man kommer in som EBS. :)
Ja, jag har också frågat om detta idag.
Under perioden när de renoverar SAS Loungen bredvid denna lounge, är SAS Plus resenär och EuroBonus medlemmar (under perioden EBS har tillgång till SAS loungerna) välkommna till den här loungen sa loungepersonalen.
 

fcx

Medlem
Nu har även jag varit här. Det är bra, men inte helt färdigt. Om några månader är det nog riktigt bra. Några osorterade intryck:

  • Bilderna från @Agö gör inte loungen rättvisa. Den är betydligt luftigare.
  • Idag (måndag 1530) känns loungen öde, men jag bedömmer att det är lika mycket folk här som när gamla loungen var halvfull
  • Man kan välja mellan de gamla eller nya glasen.
  • Sittplatserna i mitten av loungen är rätt obelysta.
  • Det är riktigt varmt. Närmast förbannat varmt vid vilstolarna. Till och med personalen klagar.
  • Från vilstolarna ser man ut över ett stort platt tak. Tänk att bygga terrass där!
  • Vilstolarna är bekvämare än de i T2, men eftersom de är av skinn och det är varmt så blir ryggen plaskvåt.
  • Utbudet av mat, dryck och tilltugg är exakt samma som i gamla loungen. Med undantag för att rosé tillkommit och cola försvunnit (riktig läskmaskin kommer).
  • Det luktar fortfarande byggdamm.
  • Det finns ingen is. Total katastrof!
DSC_1792.JPG
 

Agö

Medlem
Vilstolarna är bekvämare än de i T2, men eftersom de är av skinn och det är varmt så blir ryggen plaskvåt.
Körde mörk kostym och slips i vilstolarna. Tog av kavajen. Reste mig efter ett tag. Insåg att jag var tvungen att ta på kavajen igen. Ryggen, som sagt, plaskvåt.

Nytt besök på onsdag kväll. Ska kanske ta mig en dusch då.
 
Toppen