A-Club Surprise

Diskussion i 'Accor & Le Club' startad av Jacob, 18 Februari 2012.

  1. Jacob

    Jacob Medlem

    Accor, hotellkoncernen som driver bonusprogrammet A-Club, har gått i KLMs fotspår och testat ett sätt att identifiera och uppmärksamma sina lojala gäster genom social medias. A-Club Surprise har man valt att kalla projektet.

    Ett test gjordes i december månad i USA bland A-Clubs mest frekventa kunder som skulle bo på Sofitel eller Novotel i Philadelphia, Chicago, New York eller Washington DC.

    Med hjälp av sociala medier som Facebook fick man information om vilka intressen och passioner som dessa hotellgäster hade, information som senare användes för några trevliga överraskningar.

    Vi får se om "A-Club Surprise" sprider sig till andra delar av världen. Verkar trevligt!

    [video=youtube;gB2JEX0lxS4]http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=gB2JEX0lxS4[/video]
     
  2. Erik Bernskiöld

    Erik Bernskiöld Medlem

    Ort:
    ARN
    Land:
    Sverige Sverige
    Oavsett om det är genuint eller kort marknadsföringsploj så är det en rolig och bra idé! :)
     
  3. Gnopps

    Gnopps Medlem

    Ort:
    HEL
    Land:
    Finland Finland
    Det är nog ett enkelt sätt att få bra omdömen i sociala medier. Genom att belöna aktiva användare lär de få en hel del skrivet om sig. Utmaningen är snarare att se till att hela vistelsen är bra för kunden, så inte det positiva avslutas med svidande kritik.

    Hur som helst, kul grej!
     
  4. Jacob

    Jacob Medlem

    Publiciteten är det inget fel på och visst är det en kul grej. Men naturligtvis är det viktigaste att själva övernattningarna flyter på utan problem.

    Nu hoppas man bara att det kommer till Europa. Som A-Club Guld är väl det minsta man kan begära att bli överraskad av hotell managern med en VIP-visning av en flygplats eller så... ;)
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×