Senaste nytt

Etihad slopar pyjamasen på business class

BusinessClass

Redaktör
Som ett led i kostnadsbesparingar har Etihad slutat dela ut pyjamasar til sina resande på business class. Förändringen berör dock inte resande på first class - och naturligtvis heller inte om du har bokat in dig i superlyxiga sviten The Residence hos flygbolaget. Beslutet att dra in pyjamasen är bara en av många förändringar resande…
 
  • Gilla
Reactions: Gus

Dr. Miles

Expert
Det är väl ändå i business class och inte på business class? Eller har jag bott utomlands för länge?
Naturligtvis heter det
"i business class"
och inte
"på business class"

Som vanligt är svenskan dålig och mest troligtvis en översättning från en engelsk artikel.
Även om det är dålig svenska i artikeln, lovar jag att det var inte jag som skrev. ;)
 

Moco

Medlem
Naturligtvis heter det
"i business class"
och inte
"på business class"

Som vanligt är svenskan dålig och mest troligtvis en översättning från en engelsk artikel.

I norskan använder man "på", och då siten har norska influenser numera tenderar det väl att bli en del fel i översättningarna. Men det har ju påpekats tidigare och jag tror att det är bra om man nu tar till sig det. Premium och felstavningar synkar mindre bra.
 

Pho

Medlem
I norskan använder man "på", och då siten har norska influenser numera tenderar det väl att bli en del fel i översättningarna. Men det har ju påpekats tidigare och jag tror att det är bra om man nu tar till sig det. Premium och felstavningar synkar mindre bra.
Då vore det kanske bättre att de skrev på norska istället för att göra dåliga svenska texter...
 
Toppen