Senaste nytt

British Airways plockar upp dig vid flyget om du är sen till nästa avgång

BusinessClass

Redaktör
British Airways lanserer nu en ny service på Heathrow. Namnet är "Premium Transfer Drive" och ska se till att du inte behöver sitta som på nålar om det ser ut att bli tajt till nästa avgång. Det gäller för dig som flyger inrikes med BA och som ska vidare med ett flyg inom Europa eller…
 

trekker

Medlem
Mycket konstigt skriven artikel, jag förstår inte vad som menas. Måste man ha en club world biljett lär ju inte detta gälla europaflygningar? Eller menades det att man får denna servicen oavsett bokningsklass och destination om man har silver eller guldkort? Jag tolkar det som motsatsen, men i annat fall kan det bli trafikkaos på lhr när en fullsatt försenad A321:a från Manchester kommer in tex.
 

Homer

Medlem
snurrig översättning, såhär står det i pressreleasen.


The new scheme applies to customers travelling on a UK domestic flight, who are connecting on to either a short-haul flight in Club Europe, a long-haul service in Club World (long haul business class) or First, or who are Silver or Gold Executive Clubmembers.

British Airways’ team at Heathrow will track these customers, and where there’s a risk they will miss their connection, will provide an ‘airside’ car transfer between one flight and the next.


British Airways - BRITISH AIRWAYS LAUNCHES NEW PREMIUM TRANSFER DRIVE SERVICE AT HEATHROW TO HELP CUSTOMERS AVOID MISSING CONNECTING FLIGHTS
 

ante888

Medlem
Förutom det som påpekas ovan, reagerade jag på:
"Lanserer"
"... , ja så skickar man fram en bil"
"cockpitt"

Känns oseriöst med så många slarvfel i en text som publiceras på första sidan.
 

Berglund

Medlem
Jag fattar inte ens varför redaktionen bryr sig om att publicera såhär dåliga "artiklar"/översättningar.

Om man vill vara "#1 premium travel site in Scandinavia" är det inget annat än djupt pinsamt att erbjuda så sub-optimala översättningar. Då borde man faktiskt hellre låta bli. Man gör bara bort sig. Har man inget vettigt att säga - då är man förslagsvis tyst.
 
Toppen