Senaste nytt

Nu erbjuder SAS Fast Track även på Sturup

BusinessClass

Redaktör
Nu är Fast Track på Sturup i Malmö öppen. Detta innebär att Malmö är den tredje flygplatsen i Sverige som satsar på snabbspår till säkerhetskontrollerna.  Fast Track är en snabbare väg till säkerhetskontrollen, tillgänglig för de som reser med SAS Plus och SAS Business. - Med SAS Fast Track kommer våra resenärer snabbare genom säkerhetskontrollen…
 
Alltså förlåt för lite ironi men finns det så många resenärer på MMX att en Fast Track gör nytta?

Kan inte minnas att jag vid något tillfälle varit med om en kö i säkerhetskontrollen på denna flygplats eller att antalet resenärer gjort att det känts som att "oj, ja här skulle det verkligen behövas FT!"

Eller är det snarare så att "Chartertid är FastTrack-tid" här? Jag kan ju dock ge MMX den erkänslan att det är en större flygplats än den surrealistiska upplevelse som heter Beauvais. Tre stycken B737-800 på plattan. Ett stycken bagageband i den ytterst lilla terminalen. Jag ler fortfarande bara jag tänker på det.
 
Låter trevligt. Absolut bra att FTn finns men 15 pax i vanliga gör nog att det rann lite vatten på min lilla kvarn om att MMX inte direkt är flygplatsen där man antingen har fasten eller får köa länge.;)

Är man enda passagerare genom FT är det definitivt lyx och en exklusiv känsla.

Får väl se om jag själv kanske testar någon gång men då får jag programmera om mig lite mentalt eftersom jag är väldigt mycket CPH-man.;)
 

Hachans

Medlem
Det kan tidvis vara rätt tjockt, framförallt på morgonen när SAS, norsken och BRA har avgångar nästan samtidigt. Det är väl dessa resenärer framförallt som SAS vill komma åt med Fasttracken.
 
Låter väldigt bra faktiskt. Börjar förstå värdet av denna FT efter era beskrivningar.

Får ta en provtur vid något tillfälle (det sitter dock i min ryggmärg att reflexmässigt boka SK CPH-ARN när det vankas Stockholmsresa, ofta bara sveper fingrarna som på autopilot över tangentbord och mus när så sker utan att jag direkt tänker MMX).
 

Hachans

Medlem
Låter väldigt bra faktiskt. Börjar förstå värdet av denna FT efter era beskrivningar.

Får ta en provtur vid något tillfälle (det sitter dock i min ryggmärg att reflexmässigt boka SK CPH-ARN när det vankas Stockholmsresa, ofta bara sveper fingrarna som på autopilot över tangentbord och mus när så sker utan att jag direkt tänker MMX).

CPH ligger ju bättre till för Malmö. Men för oss som inte alltid har ärende i centrala Malmö utan hänger på landet är MMX mycket smidigare. Och har blivi mycket bättre de senaste åren loungen, espresso house osv. Som en riktig flygplats!
 
CPH ligger ju bättre till för Malmö. Men för oss som inte alltid har ärende i centrala Malmö utan hänger på landet är MMX mycket smidigare. Och har blivi mycket bättre de senaste åren loungen, espresso house osv. Som en riktig flygplats!

Det är bra. Skicka in den för det vore ju fint som slogan "Malmö Airport - Som en riktig flygplats!"

Då vet man i.a.f att den är lite mer välutrustad än Ängelholm eller Everöd.;)

Jag saknar Bulltofta. Det var en perfekt placerad flygplats och hade varit enkel att fixa goda anslutningar (air train) till. Eller en effektiv flygbuss medelst förstärkt stadslinje (som 100 och 119 i Prag). Det som brukar stoppa mig från MMX är att jag tycker det tar för låååång tid med bussen. Tycker det är enklare att bara glida ner till stationen med väskorna och in i låggolvsvagnen på X31an.

Hade det gått Pågatåg till MMX så man kunnat åka direkt och snabbt från t.ex Triangeln skulle det göra väldigt mycket för attraktiviteten (X61 är utmärkt bra när man har bagage). Jag kan känna att Flygtaxi eller bil i allmänhet är mest praktiskt till denna flygplats.
 

Agö

Medlem
Får ta en provtur vid något tillfälle (det sitter dock i min ryggmärg att reflexmässigt boka SK CPH-ARN när det vankas Stockholmsresa
Ofta är det rejäl prisskillnad till Malmös fördel. Och att ankomma till Terminal 4 på Arlanda är ju också rejält smidigt. Jag tittar alltid på MMX-ARN trots att jag bor i Köpenhamn innan jag bokar privata resor (och till och från även i tjänsten även om det är svårt för mig att nå morgonflighterna från MMX på ett vettigt sätt när jag bor i Köpenhamn).
 
Toppen