Senaste nytt

SAS öppnar ny direktlinje till Eilat

BusinessClass

Redaktör
I SAS vinterprogram lanseras en ny direktlinje mellan Stockholm och Eilat med start 28 oktober. SAS kommer att flyga till Eilat med avgångar en gång i veckan på lördagar fram till 24 mars 2018. – SAS fortsätter att starta nya linjer till populära destinationer för att förbättra utbudet till våra resenärer. Vi följer nu upp…
 
Tråkig landningstid i Stockholm, 23:45 en lördagskväll gör ju att det inte kommer att fungera med byten.

SAS har väl för övrigt haft flyg till Israel tidigare? Är det en egen Eurobonus-zon eller tillhör den södra Europa tro? Eller mellanöstern?
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

apknug

Medlem
En gång i veckan och på en lördag är en charterdestintion hur mycket än PR avdelning försöker att påskina annat.... Airtours har väl köpt 50% av stolarna på allotment.

Inget fel i det iofs men det är långt från the businessman airline....
 

Jönsson

Medlem
Ja, jag har för mig att de har flugit till Tel Aviv, och jag trodde att de fortfarande flög dit enda till dess att jag för några veckor sedan skulle boka en resa dit. Då upptäckte jag att det inte längre är en SAS-destination. :(

Det fick bli Lufthansa och Brussels istället.
SAS har flugit Arlanda - Tel Aviv till och från. För ett par år sedan hade de två avgångar i veckan.
 
Last edited:

NyfikenGrau

Medlem
Tråkig landningstid i Stockholm, 23:45 en lördagskväll gör ju att det inte kommer att fungera med byten.

SAS har väl för övrigt haft flyg till Israel tidigare?

Gissar att landningstiderna kommer sig av att de inte kan landa före solnedgången i Israel pga sabbaten och därmed blir även hemresan väldigt sen. Skojar inte, en lördag i Israel får en söndagsförmiddag i Tyskland att framstå som en kommersiell cirkus ;)

Kommer ihåg när SAS flög CPH-TLV regelbundet på 90-talet, i princip ren affärslinje på den tiden.
 
Toppen