90000 fler kunder hos SAS i september

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Traveller, 23 Oktober 2012.

  1. Traveller

    Traveller Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    SAS meddelar att man har haft 90.000 fler kunder i september jämfört med samma månad förra året. Det motsvarar ju cirka 600 plan med 150 personer ombord..
    (Nedan från SAS mailutskick)

    Fortsatt god tillväxt för SAS

    90 000 fler resenärer i september 2012

    Ökning med 8,3% jämfört med i fjol
    90 000 fler passagerare flög med SAS-koncernen under september 2012 än under motsvarande månad förra året. En god tillväxt i de flesta av SAS:s marknader är förklaringen. De interkontinentala linjerna fortsatte att växa något mer än genomsnittet och asienlinjerna gav en rejäl trafikökning på över 30%! Även Europa- och inrikes-flyget gick bra.

    -Vi kommer arbeta vidare på att bredda vårt erbjudande för alla kundgrupper, säger Rickard Gustafson, VD och koncernchef på SAS.
     
    3 personer gillar detta.
  2. HansO

    HansO Medlem

    Ort:
    Vaxholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Vad jag inte begriper är varför man då lägger ner BKK med en så god tillväxt på Asien ???
    Varför inte leasa in en A-340 och för en gång skull pli lite offensiva !!
     
  3. flying

    flying Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Inklusive eller exklusive PVG? Knappast svårt att växa med en helt ny linje!
     
    1 person likes this.
  4. Alx

    Alx Medlem

    Ort:
    Malta & NYC
    Land:
    Sverige Sverige
    Bra med tillväxt och ökat passagerarantal! Särskilt om det inte bara beror på utökat antal linjer så som t.ex. PVG som antagligen står för merparten av den 30%-iga trafikökningen till Asien.

    Stora frågan är hur det ser ut med den viktigaste parametern resultatet, följer det med uppåt?
     
  5. Min amatörbedömning av BKK rutten är två:
    Trots eventuell hög kabinfaktor är nog Yield ganska låg (baserat på prisbilder i affärsklass från ARN där SAS ligger bland lägsta)
    "Utilisation of Aircraft" med en kärra som står nästan 10t på marken
    PVG ca 3t
    NRT ca 3t
    PEK ca 3t

    Det vill säga att det krävs "två" flygplan för BKK medan "ett" för PVG/NRT/PEK (ungefär, det går inte helt upp men nästan).
    SFO kommer sitta ca 3t på marken där också så med 11:40 dit och 10:40 hem blir det också (nästan) ett flygplan som behövs. Sedan blir det intressant att se Yield på den rutten också.

    Att BKK läggs ner är ingen överraskning när man ser vad som har hänt med andra flygbolag som ändrar fokus på BKK rutten. Det som motarbetar mitt argument är Finnair som kan köra i vissa fall två flighter per dag. Dock tar dom väl hem båda med under 2t på marken i BKK.
     
  6. A380*G

    A380*G Medlem

    Land:
    Sverige Sverige
    Är det pga Eurobonusmedlemmar som växlar in sina sista poäng innan konkursen? :rolleyes:;)
     
    2 personer gillar detta.
  7. TorbjornMieden

    TorbjornMieden Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    hahahahha..det ska jag banne mig börja göra..byter jag jobb så kommer jag se till att bränna så många poäng som bara möjligt..bejakar min feminina sida och drar på mig shopping skorna :)
     
  8. Nystrom

    Nystrom Medlem

    Lite positiva nyheter! Bara att hoppas att de ger effekt i resultat- och balansräkningen oxå. Förutsättningen för SAS att leverera en bättre produkt är att de ekonomiska musklerna växer till sig....
     

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×