Senaste nytt

90-års resa i lyx-Förslag?

Pho

Medlem
Sneglar lite på Doha pga närheten/smidigheten och för att jag älskar Qatar C klass. Är det som Dubai att man kan få lite bad, shopping och god mat?

Tycker själv inte att Doha är något lockande för en semesterresa, då det ligger ganska långt efter Dubai som turistställe...
Dock kan ju min bild vara lite färgad av att jag endast varit där i tjänsten ett antal gånger.
 

GillBates

Medlem
Lite OT men efter att ha läst vad ni rekommenderar, så slår det mig att Indien aldrig (kan inte påminna mig om att jag sett ngt på BC) kommer upp som resmål. Har inte själv varit där, men det måste väl finnas superfina ställen där?
 

Ghoose

Medlem
Om vill ta med honom på något extra och lite udda (för det skall väl inte bara liggas och solas) så skulle någon av dessa ligga bra till

Masai Mara - Mara Simba Lodge (Via Nairobi)
Fantastiskt att bo förstklassigt mitt ute på savannen. Givetvis går det att förboka allt inkl guidad transfer från Nairobi till Masai Mara (säkerhetsskäl) och safari turer ut på savannen vid Simba Lodge. Sedan att man kan ligga vid poolen en stund på dagen och sitta på balkongen med ett glas av livets vatten och lyssna på djurens läten på kvällen är ju absolut inte fel.

Billigare variant:
Super weekend på Svalbard, scooter safari, hundspansturere och båtfärder bland valar och späckhuggare. Något jag kanrekomendera alla att uppleva innan ni...
 
Toppen