Senaste nytt

90-års resa i lyx-Förslag?

Homer

Medlem
Zanzibar har jag hört blandade recensioner om... En av mina närmsta vänner, som rest över precis hela världen, beskrev det som en av de värsta platserna på jorden. Andra har sagt att det är kanon. Troligen så har de sistnämnda bara besökt stränderna, medan den förstnämnda åkte på lite utflykter.

Troligare är att de förstnämnda varit snåla och levt backpackerliv istället för att kosta på sig ultralyx..

Huvudttraktionerna i Tanzania är heller inte Zanzibar utan Ngorongoro, Serengeti, Kilimanjaro etc.

Istället för Serengeti kan man besöka MASAI MARA i Kenya, som är del av samma ekosystem.
 

Pushback

Medlem
Miami med Swiss/Lufthansa (6 timmars tidskillnad är dock lite jobbigt under en kort semester)

Dubai - One & Only The Palm (inte Mirage) är fantastiskt och skiljer sig väldigt mycket mot alla övriga 5 stjärniga hotell i Dubai. Kolla även bokning via Andrew Harper Travel.

Marrakesh - Palais Namaskar
 

Palazzi

Medlem
Troligare är att de förstnämnda varit snåla och levt backpackerliv istället för att kosta på sig ultralyx..

Huvudttraktionerna i Tanzania är heller inte Zanzibar utan Ngorongoro, Serengeti, Kilimanjaro etc.

Istället för Serengeti kan man besöka MASAI MARA i Kenya, som är del av samma ekosystem.

Han bokade paketresa i 2v för att bestiga Kilimanjaro. Resan kostade honom 60k.... Han fick tre dagar att disponera själv . Han blev mordhotad av en taxichaufför som skulle stycka honom och slänga honom i bakluckan (för att han valde en annan taxi). De låtsades (på ett fint hotell) att hans kreditkort inte fungerade, så att de kunde dra beloppet två gånger. Under hela resan, inräknat resan upp till Kilimanjaro hann han bli rånad tre gånger. Han upplevde stämningen som aningen obehaglig. Klart att det fungerar om man lever på resort, men inte den typ av resenär min kompis är, och inte jag heller för den delen. Jag har inte varit där själv, så kan ju inte säga säkert.... Dock tycker jag att det låter som väl mycket olika händelser för att vara en tillfällighet.
 

Alx

Medlem
Zanzibar har jag hört blandade recensioner om... En av mina närmsta vänner, som rest över precis hela världen, beskrev det som en av de värsta platserna på jorden. Andra har sagt att det är kanon. Troligen så har de sistnämnda bara besökt stränderna, medan den förstnämnda åkte på lite utflykter

+1

Zanzibar är min i särklass största resebesvikelse någonsin. Det är enda gången jag har drabbats av rejäl hemlängtan på en semester. Mer deprimerande ställe får man leta länge efter... Vi reste runt på ön och det var bara spice tour som var värt ansträngningen.

Btw håller jag med om ditt tips på Israel! Riktigt trevligt om man inte har varit där tidigare. Rundresa i hela lilleputtlandet är dock att rekommendera eftersom Tel Aviv är "fattigt" på historia jämfört andra delar av landet.
 

palmen

Moderator
Buenos Aries har det mesta och tidsomställningen är bara tre timmar. lätt att leva med.

Ligger itne dom GMT -3, och är 4 timmar efter Sverige?
Även om det är en relativt låg tidsskillnad så är det en desto längre resa vilket också är jobbigt på en kortare semester.
 

Homer

Medlem
Max 7dgr? det såg jag inte tidigare.
Det var ju något helt annat.

Moskva med BA i första klass, betala med poäng så blir det ganska billigt.
Det är ju inte heller nödvändigt åka tillbaka samma väg.

Moskva.jpg
 
Last edited:

agehall

Medlem
Jag gillar själv kryssningar. Kanske ta en tur över till NYC och sedan göra en kryssning därifrån?
 
Toppen