8h försenad - 00:05 till 08:00, hotellnatt betald?

Diskussion i 'Övrigt' startad av David, 24 November 2011.

1. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej!

Polarens farsa är på väg till Kina och hans flyg i Helsingfors är försenat från 00:05 till 08:00, enligt nuvarande info, vad kan han ställa för krav på flygbolaget i denna situation? Hotellnatt betald? Vet att Finnair la mig, utan problem, på Hilton när jag hade en 24h försening, men nu?

Tacksam för hjälp!

2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. David

David Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack agehall! Det blev hotellnatt på Cumulus hotel samt även middagsbuffé för polarens farsa.

4. Gnopps

Gnopps Medlem

Land:
    Finland Finland
    När flyg är kraftigt försenade kan de räknas som inställda juridiskt sett = man har rätt att bli ombokad till snabbast möjliga alternativ. Dock tror jag inte det finns så många alternativ när det är midnatt och de flesta andra Asien-plan redan boardar.

5. Det var bra att det löste sig och bra gjort av Finnair som tog hand om sin passagerare.

Last edited: 27 November 2011
  6. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Kan bara instämma med AHO. Det är alltid skönt att höra att ett flygbolag tar hand om sina passagerare när det strular.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!