Senaste nytt

86-åringen som försvann - med Qatar Airways till Phuket

Brandten

Medlem
..... jag vill inte vara någon brorduktig, men hade du inte kunnat byta plats med farfar så han hade fått service före dig

Fast är inte det lite svårt att veta för man faktiskt ska få servicen? :)

Personligen är jag lite för skadad/nojig då jag sett för mycket Air Crash Investigation för att byta platser (oftast) då identifiering underlättar vid en evt crash om jag satt i mitt säte.
 

KNA

Medlem
Flygvärdinnan verkade oroad över att jag inte skulle äta mer och reserverade en laxfilé åt mig om jag skulle bli hungrig senare

Har de slutat med An on-demand à la carte service menu lets you enjoy mouth-watering dishes

Inga problem att äta när man ville när jag flög med Qatar sist
 

011430121

Medlem
Fast är inte det lite svårt att veta för man faktiskt ska få servicen? :)

Personligen är jag lite för skadad/nojig då jag sett för mycket Air Crash Investigation för att byta platser (oftast) då identifiering underlättar vid en evt crash om jag satt i mitt säte.
Gode @Brandten jag försökte gör mig lustig, men som vanligt blev det fel, man skall inte försöka sig på något som man har total avsaknad av.
Jag byter ALDRIG plats med någon, utav den anledning du skriver.
Om man kunde ändra inlägget så skulle jag göra det, hoppas du ursäktar det.
 

Brandten

Medlem
Gode @Brandten jag försökte gör mig lustig, men som vanligt blev det fel, man skall inte försöka sig på något som man har total avsaknad av.
Jag byter ALDRIG plats med någon, utav den anledning du skriver.
Om man kunde ändra inlägget så skulle jag göra det, hoppas du ursäktar det.
Haha ok det är hur lugnt som helst!
 

doc

Medlem
Hm jag verkar inte se eller fatta varför det var onödigt?
Det var onödigt eftersom vi senare skulle behöva byta ut våra egenuttryckta boardingkort mot Qatars i transferdisken. Platserna i planet var valda vid bokning, så incheckning och utskrift av egna boardingkort medförde inget extra. Det var mest slöseri med papper och tid.

Ser många här som skyndar sig att byta om till pyjamas och har alltid undrat varför (byta om över huvud taget)? Räknar med att jag får svaret "Vänta bara till du gjort det första gången". :)
Det är väldigt skönt faktiskt. En rätt befriande känsla, även om storleken large var väldigt large för min del.

Vad händer om man har en tight connection och måste stå så länge i kön att man missar flyget. Vems fel är det då?
Antagligen tar Qatar Airways eller det flygbolag man åker med på sig det så länge biljetten är genomgående och bokad enligt minimum connection time (MCT).

QR840 DOH-HKT men säkert bara en typo...
Japp, bra du är uppmärksam. Antar att jag måste anmäla mitt eget inlägg för att få det korrigerat tillsammans med eventuell korrigering av brödtexten avseende bröstkorgarna. :)


Detta trodde jag var något av fördelen med att flyga högre klass. Att man kan äta och dricka vad man vill, när som helst. Tyckte till och med att det var så på SK nu senast, men det kanske inte är samma sak du menar.
Nej, det är som @Agö säger vanligare att man kan äta precis när man vill i första klass

Kan man beställa mer mat (förutsatt att det är lastat ombord) hos alla flygbolag när man flyger C och högre? Annars är jag ett fan av normalstora bröstkorgar som serveras mig...
När jag flugit BA har det inte varit möjligt i alla fall. Då har de ofta tittat snett på mig om jag både velat ha ostbricka och dessert efter maten, men det har dock varit möjligt att få.

Kanske familjen också var OW Emeralds? Hur såg det ut annars i kabinen, kunde de stuvat om andra pax?
Mycket möjligt. Kabinen var full men det hade enkelt gått att flytta någon av de två andra stolarna för att de skulle få plats. Kan inte tänka mig att det på alla stolsrader satt någon som var OW Emerald. Tyckte mig dessutom inte se några andra som var OW Emerald när jag slängde en blick på manifestet.
 

doc

Medlem
Har de slutat med An on-demand à la carte service menu lets you enjoy mouth-watering dishes

Inga problem att äta när man ville när jag flög med Qatar sist
Nej, inte alls. Det handlade mer om att flygvärdinnan ville försäkra sig om att det som jag eventuellt ville ha skulle finnas tillgängligt senare. Det vill säga hon bad mig välja något i fall jag blev hungrig senare under flygningen.
 

agehall

Medlem
mer mat (förutsatt att det är lastat ombord) hos alla flygbolag när man flyger C och högre? Annars är jag ett fan av normalstora bröstkorgar som serveras mig...
emoji15.png
Det kan man fråga efter i vilken klass som helst. Rekordet för mig är tre portioner ombord på Lufthansa i economy. Det stora problemet är bara att det ofta är slut på mat. I riktig förstaklass skulle jag säga att det alltid finns någon form av à la carte meny som de har lastat extra av så att man kan beställa lite snacks när man vill.
 

Rebel

Medlem
Det kan man fråga efter i vilken klass som helst. Rekordet för mig är tre portioner ombord på Lufthansa i economy. Det stora problemet är bara att det ofta är slut på mat. I riktig förstaklass skulle jag säga att det alltid finns någon form av à la carte meny som de har lastat extra av så att man kan beställa lite snacks när man vill.

Då är man hungrig om mab äter 3 portioner eco mat. Men LH är bra på det sättet att det är bara att fråga och du får det.

Sen kommer bröstkorgar bli en framtida klassiker:) Tack auto corr som får oss att le när vi behöver det.

Bra rapport vi väntar med spänning på hemresan
 
Toppen