8 timmar layover i Seoul vad att göra?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av lillemannen, 6 Mars 2015.

1. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sitter och planerar min resa och har kommit till stoppet i Seoul. Jag kommer i så fall ha 8 h layover i Seoul (ICN). Landar till lunch och åker med Asiana på first biljett men den first loungen är inget spännande för 8 h vistelse. Vad att göra? Tacksam för förslag.

Last edited: 6 Mars 2015
  2. Det beror på vilken flygplats du landar. Seoul Incheon (ICN) eller Seoul Gimpo (GMP)?

Även med Express tåg tar det ca 45 min mellan ICN och Seoul station och den går varje halvtimme.
    Vanligt tåg tar det ca en timme mellan ICN och Seoul station och den går varje 12:e minuter under dagtid.
    Incheon(ICN) International Airport - Airport Express

Annars erbjuder Seoul Incheon flygplats gratis transit tour for dem som är i transit i den flygplatsen lite längre tid. Det kanske passar dig bättre.
    Incheon(ICN) International Airport - Transit Tours

Last edited: 6 Mars 2015
    lillemannen gillar detta.
  3. flum

flum Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som sagt, beror det på flygplats och intressen. Från ICN kan du ta en "KAL limosine bus" till Gangnam och strosa omkring runt Gangnam Station och inta atmosfären (och någon Sodjo :)). Hade jag 8h skulle jag nog stanna på ICN, men om jag är på GMP skulle jag nog hitta på nåt. Har du varit i Korea förrut?

4. Palle Kuling

Palle Kuling Medlem

Jag hade åkt in till stan och käkat så mycket gatumat jag hunnit.

5. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är ICN som det gäller.

Och det är första gången i Korea.

6. Gweilo_2

Gweilo_2 Medlem

7. Vilken tid ankommer du till Seoul Incheon flygplats?
    Det här är schema av gratis Transit tour från Seoul Incheonflygplats.
    OBS: 5 timmars transit tours sker endast vid kl. 8, kl. 10 och kl. 13.
    Screenshot20150306_3.png

8. lillemannen

lillemannen Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Anländer 12.20 från Frankfurt

9. Glenn123

Glenn123 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker inte det fanns så mycket att se i Seoul när jag var där som hastigast. Såg det där tempelområdet och centrum kring Lotte. Maten var inte mycket att hänga i granen heller.

10. Det finns hur mycket som helst att se och göra i Seoul med omnejd.....fast har man bara några timmar i transit så skulle jag försöka åka på transit buss turen.

Mat är ju väldigt individuellt.....Men enligt min åsikt har Korea ett av världens bästa kök! En Korenask barbecue med premium kött är oslagbart! 2014-02-05 20.50.45.jpg

Johanna, Christian R, Pho och 3 andra gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!