Senaste nytt

8.000 Eurobonuspoäng när man skaffar extrakort till SAS Eurobonus MasterCard

LiiaC

Medlem
Hur fungerar det med årsavgift? Det vanliga MC kortet är ju avgiftsfri det först året , men för extrakortet betalar man direkt från första året 95kr?
 

abacklund

Medlem
Tänkte också hoppa på detta erbjudande. Men frun har redan ett eget SAS MC. Nån som vet om det funkar att vi får 8000 poäng om hon säger upp det och sen skaffar ett Points Earner kort knutet till mitt?
 

Viking75

Medlem
Okej

abacklund,
Det finns ingenting i avtalen som säger att inte du och frugan kan behålla era kort. Ni kan söka ett extra kort på varandra, fortfarande helt OK. Säg INTE upp någons kort. Så länge ni inte behöver det, ändra heller inte era kreditlimits. Vid behov och möjlighet öka limit på ett eller bådas.

Så länge ingen säger upp sina kort har ingen lurat någon. Ponera att man nyttjar den ena partnerns EB poäng så kan det ju för all del vara lönt att istället fokusera på den andres EB konto. Återigen ingen har lurat någon.

Men andra ord möjligheten finns att båda kan tjäna 8000 poäng var.
 

abacklund

Medlem
Tack för svar och en bra ide. Min tanke var att eftersom hon EBS och betalar 395 kr per år så skulle vi byta hennes mot 95 kr per år och samtidigt konsolidera poängen till mitt konto där ändå den mesta poängen kommer in eftersom jag är EBG och drar in mycket mer poäng via AMEX och annat.
 

Chrille

Medlem
Tack för svar och en bra ide. Min tanke var att eftersom hon EBS och betalar 395 kr per år så skulle vi byta hennes mot 95 kr per år och samtidigt konsolidera poängen till mitt konto där ändå den mesta poängen kommer in eftersom jag är EBG och drar in mycket mer poäng via AMEX och annat.

Jag är tveksam till om den konsoliderade poängen på något som helst sätt uppväger det potentiellt ökade kassaflödet via mitt konto. Tror inte det, och därför tror jag att jag skippar detta erbjudande. :p
 

tourist

Medlem
Tack för svar och en bra ide. Min tanke var att eftersom hon EBS och betalar 395 kr per år så skulle vi byta hennes mot 95 kr per år och samtidigt konsolidera poängen till mitt konto där ändå den mesta poängen kommer in eftersom jag är EBG och drar in mycket mer poäng via AMEX och annat.

Helt rätt tänkt! :D Men annars behövs det inte så fasligt hög årlig spendering för att förhandla bort årsavgiften även för EBS och EBB.
 

Chrille

Medlem
Det som vore intressant skulle vara att skaffa ett extrakort till sig själv. Vitsen skulle t ex kunna vara att skilja på privata och arbetsrelaterade inköp.

Undrar om en sådan manöver skulle kunna räknas, eller om det är enklast att skaffa ett extrakort till en familjemedlem som man sedan lägger beslag på för egen del?
 
Toppen