75000 Eubonus poäng - hur ska jag spendera dem?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av alc, 9 Maj 2015.

1. alc

alc Medlem

Hej!

Har 75000 poäng på kontot som behövs spenderas snart. Har ni något bra förslag på bästa sätt att spendera dem? Vart ska man åka? Flygbolag?

Tacksam för svar,
    ALC

2. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Om du har en Amex 2-4-1 voucher hade det givna svaret varit Lufthansa F till USA.
    Tyvärr kommer man inte jättelångt med 75k poäng, du kan se vad det kostar att flyga med övriga star alliance bolag på följande länk
    Star Alliance award chart - SAS

Om du ska flyga med SAS har du listan på vad det kostar här
    SAS points charts - SAS
    Tur och retur i economy till USA är inte direkt det optimala användandet av poängen, men om de kommer att förfalla så är det trots allt en bättre deal än att inte få något för dom.

3. ekf

ekf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker nog att 70000 poäng för en *A award med SK till USA och sedan vidare med UA till valfri inrikesdestination inte är en alls så tokig deal med det begränsade antalet poäng alc har. Betydligt bättre värde än något intra-europa, och till Asien räcker poängen inte ens till en ren SK-award (80000p i ekonomi).

4. DrKlas

DrKlas Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Sas till Svalbard (20000 p i Go och 30000 p i Plus) och två nätter på Radissonhotellet där (20000 poäng/natt).

Vill du istället ha värme så kostar en förstaklass enkelbiljett till Mellanöstern 72000 poäng. Lufthansa till Dubai via Frankfurt kanske?

Meazza gillar detta.
  5. SAS404

SAS404 Medlem

Köp en SAS Go till USA, rea just nu 3k (boka senast imorgon) Uppgradera till Business/Plus. 40k poäng för Go-Business och 15k poäng Go-Plus.

Morgan, Johan Hbg och ekf gillar detta.
  6. FF#1

FF#1 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Enkelbiljett i F till Mellanöstern, hem med skruttbolag på billig enkelbiljett. Då blir det i alla fall en upplevelse.

7. alc

alc Medlem

Tack för alla svar! F till Dubai låter väldigt lockande..

8. Johanna

Johanna Medlem

Bokade just en BC till Shanghai Amex 2-for-1 för 70 000. Nu är frågan vad jag ska göra där :)

011430121 och Stefan62 gillar detta.
  9. Johanna

Johanna Medlem

Jag tycker fortfarande problemet är att hitta biljetter, särskilt i BC. Kina funkar ganska bra men resten av världen särskilt USA är tuff.

10. Johanna

Johanna Medlem

Funderar på om jag ska ändra min resa till Shanghai till F till Dubai istället. Men då måste jag ringa för att kunna boka detta?

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!