Senaste nytt

75% extra poäng vid köp

simeo

Medlem
DELVIS sant, men finns ju ca 1400 hotell. 365 bokningsbara dagar och självklart lika många dagar och boka på så det finns en del bra "sweet spots" fortfarande. Sen vilket brand det är har ju inget och göra med redemption kategorin :)
Så sant. Jag är nog lite skadad just nu av jobbresandet... man behöver ju hotel även när man är mer fri att planera :)
 

simeo

Medlem
Du bör åtminstone jämföra priser av poängbokning med en room rate som tillåter fri avbokning fram till ankomstdagen.
Annars jämförelsen blir skev.

Hade man vetat att man skulle komma att bo det hotellet med 100% sannolikhet behövde man inte att boka en full flex rate.
Så sant, jämförelsen var med fri avbokning, men det jag borde ha nämnt var att det handlade om bokning med enbart poäng.
Points+Cash varierar annars något helt hejdlöst mellan olika hotell och länder.

Med points+cash så är +75% erbjudandet schysst utan att man ens behöver söka upp någon kampanj. För en 3-7 dagars stay in kategori 7-4 så bör man enkelt kunna göra en besparing motsvarande 20-60% av det man betalade för poängen.

Vill man sen dra det till ytterligheter vad gäller en "bra deal....(?)" så kan man ju leta upp något av Cat1 hotellen där en stay på enbart poäng är billigast. T.ex. en 5 dagars points-stay i "business room" vid Park Inn Kaunas i mitten av november ger 60% rabatt relativt best rate (3300 SEK, 133%, "tillbaka" om man har köpt poäng för 280USD) :D
 

jerixon

Medlem
Använt mina poäng iår på endast 15000 poöngs ställen.
Inte bott på så många ännu men hsr hittat lite sweetspots om man vill minimera dina kostnader och använda sina poäng på billigare kategorier.
Sweetspots enligt om man vill bo för väldigt lite poöng:
GOA, Orlando, Jacksonville, Tuscon, Panama, Tallin, Berlin, Budapest, Tokyo Narita, Sofia m.m
Kanske inte bästa värdet alltid, men reser man mkt i tjänsten som mig och håvar in mkt poäng så föredrar jag inom europa att flyga low cost privat och bo gratis. På så sätt kostat en långweekend sällan över 1000kr för 2 med flyg och boende.
Bonuspoängen använder jag oftast till USA och Florida/Arizona där jag gärna spelar golf och lägger hotellpengen på greenfee istället :)
Just my 2 cents
 
Toppen