75% chans att få nya First kabinen på Boeing 747-400

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 28 Maj 2012.

  1. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    Samtliga 747 i variant Hi-J (70 club säten) är nu uppgraderade med nya First kabinen. Den andra varianten, med 52 club säten där World Traveller+ ligger mellan First och club har 48% fått nya F kabinen. Det innebär 75% av British Airways's 747 flotta.

    Bra jobbat på mindre än två år. Ska ni flyga British Airways F, kolla seatmaps. Ligger det två club kabiner på lower deck får ni nya First.
     
    2 personer gillar detta.
  2. Med tanke på att det inte är så "nytt" allt så är det väl inte så svårt att göra det på 2 år :p Hade man nu blivit av med den lite udda konfigurationen med WT+ mellan CW och F så hade man verkligen lyckas.

    Jag bara skämtar lite. British Airways F är ingen dålig produkt, fast helheten på British Airways är några längder efter Europeiska konkurrenter som Lufthansa och LX som jag upplever det. Men vi testar vidare i augusti, och hoppas på toppen service till IAD. Jag tycker det är så ofattbart roligt att en minderårig kille i British Airways:s bokningssystem får prefix "Master". Så jag sa till killen på 13 år som skall med mig att jag vill byta: han kan få Mr. K om jag får benämningen Master Senator.. "My young apprentice, look at how the Master order will dominate the good side of the force". :cool:
     
  3. Concorde

    Concorde Founding Member

    Ort:
    The World
    Land:
    Sverige Sverige
    80 kärror drygt, inte att fnysa åt.
    Håller med om att British Airways F har mycket att lära sig från Lufthansa/LX, dock har Lufthansa knappt någon privacy i sin F, och det kommer ta många år innan man bytt till nya kabinen, som också saknar privacy. LX äger British Airways på allt dock :)
     
  4. Bonden

    Bonden Medlem

    Ort:
    AGH
    Land:
    Sverige Sverige
    På 747:an kör Lufthansa med 1+1 och på gamla "F" så finns där inga väggar att hissa upp. Men på "upper" deck (747-400) finns det 8 First class säten, som jämförelse har British Airways klämt in 30 Business säten på samma yta.

    Fast det är inte det som är min poäng.. British Airways har en stor fördel här, de har beställt A380:n och den är enormt tyst jämfört med 747-400:an!
    Det är som att jämföra en ny Audio A8 med gammal Passat rent bullermässigt, tystnaden (mindre buller iallafall) ger en en väldigt lyxig känsla imho :)
     
  5. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Nu ska vi ha klart för oss här att Lufthansa är skräp (enligt mig) i såväl F som C. Att jämföra Lufthansa med British Airways är inte så rättvisande. LX är dock enlig mig extremt bra!!! Har aldrig provat LX F.
     
  6. Äntligen fattar jag vad IMHO betyder. Haha den satt långt inne, har undrat i månader över denna förkortning.
     
  7. Jag tycker det är kul att vi alla har så olik smak :cool: British Airways CW är bättre än Lufthansa C, håller med dig till fullo. British Airways EC Gold har en del fördelar som är bättre än M&M SEN, Galleries F är ett exempel, uppgradering WT+ till CW eller CW till F ett annat.

    Jag håller med att den gamla stolen på Lufthansa F inte når upp på marknaden, och att det t.o.m. känns som en evighet innan Lufthansa har uppdaterat alla flygplan.

    Men nya British Airways F är en evolution och ingen revolution. Jag har några saker där jag tycker British Airways F ligger lång efter
    CCR - fint, men vilken usel service från British Airways och catering. Sen gör det inte mig något personligt att behöva åka tåg till T5C, men om du jämför detta med LX/Lufthansa och även AF är det en kass start på en resa
    "Herring in a barrel" eller antalet stolar i kabinen: att trycka in 14 stolar i nosen på en B747-400 där andra har 8-9, nej tack. Hur kan man då tala om "privacy" då ;)
    Mat & Vin - alltid efter i F tycker jag jämfört med Lufthansa/LX
    Väldigt "hit or miss" gällande personalen ombord i min erfarenhet. Lufthansa/LX mycket mer professionella upplever jag

    Trots två resor i gamla Lufthansa F på en B747-400 så var min slutsats efter resan till IAD i mars att Lufthansa helhet är bättre. Trots min genuina anglofixering, är tråkmånsen Lufthansa väsentligt bättre som produkt i sin helhet (IMHO). Men smaken är jo som känt som b.....
     
  8. Bonden

    Bonden Medlem

    Ort:
    AGH
    Land:
    Sverige Sverige
    Jag är inte rätt man att döma, men hur upplever du skillnaderna på British Airways F och Lufthansa F?
     
  9. EricT

    EricT Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Hur ser det ut nu tror ni? Jag är bokad på British Airways 57 till JNB den 25 april. Det är den som har wt+ framför club.
     
  10. JensE

    JensE Medlem

    Ort:
    Stockholm
    Land:
    Sverige Sverige
    Chanserna är ganska goda. Just nu ligger det på 73% på British Airways 57 (enligt FTDashboard).
    Ser ut som Tors-Lör är lite sämre chans dock vilket 25 april faller under.
    Dock så har dom inte konverterat några fler mid-J 747or under 2012 och kommer troligen inte göra det under 2013 heller.
     
    1 person likes this.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
×
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!
×