747-8 landning och broms test i BA färger.

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Concorde, 16 December 2011.

1. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    [video=youtube;aBX05pIdxNU]http://www.youtube.com/watch?gl=GB&v=aBX05pIdxNU[/video]

Vackert. Tala om att "Slam the brakes!"

3 personer gillar detta.
  2. Är det inte vanlig jumbo B747-400?

3. Det är en 747-8F fraktkärra. Kolla antalet fönstret på övervåningen...

4. Aha. Jag har inte kommit till den nördnivån. :D

5. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Skandal AHO. Den är längre än en 747-400, har en annan TOP som Martin nämner, nya motorerna med taggar bak (som på 787) samt inga distinkta winglets a la 744!

6. En mycket elegant dam denna B747-800, särskilt när man jämför med den lite fula ankungen (eller kanske en val) som heter A380..

Jag tycker det är roligt att det är Herr Doktor Professor Obersturmbahnfuhrer Dipl. Ing, M.D. PhD gänget som kör först! Åhhh vad glad jag skulle bli om LH418 blir första rutt med den eleganta damen :cool:

7. Alf

Alf Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag tycker fortfarande att B747 är det häftigaste flygplanet och då även denna nya modell. Svårt att se skillnad på B747-400 och B747-8, det är som sagt bara bak på motorerna som jag ser någon skillnad. A380 i all ära men denna är vassare.

8. gdaily

gdaily Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag fattar inte.... någonting. Vad är det som är intressant?

9. Kristofer

Kristofer Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Farkoster av metall vilka föres fram genom luften medelst av motor drivna propellrar och vars bärighet därvid åvägabringas genom luftens motstånd mot vingar och andra bärplan. Har fascinerat mänskligheten, främst den manliga halvan, sedan början av 1900-talet. :D

Last edited: 16 December 2011
    4 personer gillar detta.
  10. Homer

Homer Medlem

inte mycket, Boeing har gjort lite småförändringar på ett 40 år gammalt plan istället för att konstruera ett nytt - det
    har de inte tid eller pengar till eftersom det går så mycket resurset till att limma ihop 787orna.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!