74 timmar, 18.889 miles, 1 hotellnatt, 4 long-haul Första klass, 2 short-haul Business class

Diskussion i 'Nyhetskommentarer' startad av BusinessClass, 22 Januari 2016.

1. BusinessClass

BusinessClass Redaktör

-1

Efter att ha varit tvungen att avboka ett par bonusresor infann sig ett tillfälle där jag hade möjlighet att vara borta 2 dagar från jobbet i december. Med tanke på att jag hade en AMEX 2-4-1- voucher som gick ut sista december 2015 var min första tanke att spendera ett antal timmar i Lufthansa first…

View the full post

Nikolas gillar detta.
  2. craftbrew

craftbrew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Läckert! Får man fråga vad kalaset gick loss på i EuroBonus poäng och avgifter?

3. anru

anru Ny medlem

Land:
    Finland Finland
    Intressant resa, tack för det.

Uppenbarligen har Lufthansa flera i förstaklassbesättningarna som talar svenska. Jag råkade ut för samma sak för en tid sedan på väg till Houston. Värden (det var en han, så det var inte samma person som du mötte) såg min bok och sedan gick allt på svenska. Han hade bott flera år i Stockholm.

sepbemi gillar detta.
  4. ChabbeT

ChabbeT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Trevligt referat!!!

sepbemi gillar detta.
  5. sepbemi

sepbemi Medlem

Hej, 95.000 EuroBonus poäng (med hjälp av en Amex 2-4-1 voucher och 6.331 kr i skatter och avgifter.

Gus gillar detta.
  6. craftbrew

craftbrew Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    @sepbemi Tack, då får jag samla på mig 15k till ;)

Gus gillar detta.
  7. Fredrik Jeanson

Fredrik Jeanson Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tack för ett riktigt trevligt reportage @sepbemi . Det du gjort och lyfter fram i texten förkroppsligar den längtan jag själv har av att göra något liknande!

sepbemi gillar detta.
  8. Johanna

Johanna Medlem

Kul läsning, blir sugen på att göra en liknande. Har kvar att lära hur man kan boka. Trodde inte att det gick att boka BKK via Tokyo t ex.

Sen är jag imponerad över hur mycket ni alltid lyckas äta och dricka på era resor. Jag tycker det är svårt att bli hungrig när jag bara sitter. Sen är jag en skam för forumet hur dålig jag är på att dricka alkohol. Vore roligt att kunna prova lite mer. Men jag kan inte dricka till frulle. Tog tacksamt emot tipset om varuhuset i Tokyo.

sepbemi gillar detta.
  9. HenrikAmby

HenrikAmby Medlem

Land:
    Danmark Danmark
    Mht ANA F. Er der nogen tommelfingerregel for, hvornår de lægger award pladser ud?

Sidder og kigger på en rute, hvor der er meget fine muligheder på helt kort sigt, men ingenting længere ude i fremtiden.

10. palmen

palmen Moderator

Land:
    Sverige Sverige
    Jag sökte på 1-2 awards under juni månad för ca 1 månad sedan och då fanns det rätt bra tillgänglighet. När dessa biljetter faktiskt kom ut har jag ingen aning om. Men tumregeln är väl att börja titta 330 dagar innan och verifiera åtminstone en gång i veckan hur det ser ut för att se om något nytt dyker upp. Det verkar släppas en del platser någon vecka till avgång också.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!