Senaste nytt

71 årig Norrman i "Naken Chock" mot kryssningsfartyg

JohnR

Medlem
Påminner mig om när jag på en kryssning i medelhavet med Norwegian Cruise lines.
Jag och frugan spenderade en hel del tid i spaet med tillhörande bastu. Jag skulle säga att klientelet på båten var 95% amerikaner, med tillhörande amerikansk badkultur.

En eftermiddag när jag sitter i Saunan, tillsammans med en amerikansk barnfamilj och ett amerikanskt par, så kommer det in två herrar med handduk runt midjan. När de gör entre tar, de av sig sina handdukar (givetvis inga badbyxor), och klättrar förbi samtliga i bastun för att sätta sig innerst. Aha, måste vara tyskar tänker jag.

Det som utspelar sig sedan är; Mamman in den amerikanska familjen utbrister "Oh my god!". Mamman och pappan håller händerna likt skygglappar på barnen och leder dem ut. Paret vet inte vad de ska göra, men efter 10 sekunder bestämmer mannen för att resa på sig, hålla sin handduk som ett draperi och leder ut sin fru.

Kvar sitter jag, och de nakna männen. Männen börjar prata tyska med varandra, och verkar inte registrera vad som hänt. Jag sitter kvar ca 15 min och skrattar för mig själv när par efter par kommer in i bastun, och ska precis sätta sig, er sedan tyskarna och blir förstenade innan de vänder ut.

Kulturkrock.
 
Toppen