7,5 tim layover i Tokyo inkl flygplatsbyte - vad göra?

Diskussion i 'Resmål & visum' startad av khybner, 22 Juni 2016.

1. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Har en resa inbokad med Lufthansa F till HND och sedan vidare från NRT med ANA F. Har 7,5 timme mellan ankomst och avgång.

Någon idé att försöka se Tokyo eller är det bara att ta transferbussen och njuta av loungen i NRT?

2. Du får gärna specificera vilken tid du landar och vilken tid din flight avgår från Tokyo Narita.

Det beror på om du har incheckat bagage eller inte.
    Om du har stora väskor så vill du nog inte att släpa den runt medan du strosar runtomkring.

Om du inte har några bagage med dig, kan det vara värt att ta tåg från Tokyo Haneda till Asakusa och gå runt lite där innan du tar dig vidare till Tokyo Narita.

Räkna med att det kan ta 1,5 timme mellan Tokyo Haneda och Tokyo Narita. Med tåg kan det ta ännu längre.

3. khybner

khybner Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Landar strax efter 10, flyget från NRT avgår ca kl 18. Och - ja, jag har incheckat baggage med mig så det låter som direkt till NRT?

4. Ja, jag skulle också göra det i så fall.

Har du många timmar över efter du har checkat in bagaget på Tokyo Narita, kan du åka till Narita stad.
    2 timmar räcker för att se templet och runtomkring.

khybner och palmen gillar detta.
  5. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du kan ju lätt käka lunch i stan om du vill. Så länge du klarar av att släpa ditt bagage själv (i.e. max en checkad väska).

Jag skulle ta tåget från HND in mot Shinagawa eller senare station. Sedan antingen buss eller tåget lite beroende på vart du befinner dig.

khybner gillar detta.
  6. dino_81

dino_81 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag skulle rekommendera dig att göra som @Dr. Miles föreslår.

Tag Airport Limousine på direkten till Narita Airport, checka in bagaget och tag tåget till Narita Stad (en station från flygplatsen). Tror att det blir både jäktigt och bökigt att åka in till centrala Tokyo. Narita stad har sin charm och är väl värt ett besök.

khybner och Dr. Miles gillar detta.
  7. nota bene

nota bene Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du är ovan vid Tokyo och dess möjligheter och tider för transfer är det nog bäst att dra direkt till Narita. Är du van resenär skulle jag ta en bra lunch...

Johanna och khybner gillar detta.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!