Senaste nytt

6h till avresa och eVisitor (Australien) ej godkänd ännu, några tips?

matado

Medlem
Hej,

Någon som har erfarenhet av att checka in på flight (SQ) till Australien utan giltigt eVisitor visum?
Upptäckte igår kväll när jag skulle checka in att sonens Australienska pass är borta. Således försökte jag checka in honom med hans svenska pass, men då krävs eVisitor visum. Ansökte igår kväll för honom och mig (jag har inget Australiensk pass och mitt visum hade gått ut). Mitt visum godkändes på mindre än 30min. Det är nu 24h sedan ansökan och sonens är fortfarande under behandling. Det är 5,5 timmar till avresa. Ringde eVisitor support under dagen, men de kan inget göra så länge ansökan "behandlas av systemet".
Några tips? (min biljett är inte avbokningsbar, och sonens biljett är en reward ticket, och med mindre än 24h kvar, antar jag att den inte går att boka om heller.
 

FFS

Medlem
Har inte Australien någon ambassad i Sverige. Lite ont om tid, men jag tänker att om din son har Australiensiskt pass så borde han kunna få ett provisoriskt för att komma hem. Sen kan han använda sitt svenska pass för återresa till Sverige
 

matado

Medlem
Tack för tipset. Vi befinner oss i Singapore. Australien har ambassad här, var i kontakt med dem idag. Men det tar 48h att få ett provisorisk pass via dem ;(
 

matado

Medlem
Det löste sig!! Hade ansökte om visum via https://online.immi.gov.au vilket är den officiella Aus government tjänsten. (kostnadsfri)
Sökte nu på nätet och hittade denna sida Travel Visas for Business Travel and Tourism | Fast, Easy, Secure | VisaCentral , de säger att de kan ge "instant" approval. Kostade SGD38, men jag provade. 5 sekunder senare var det godkänt. Provade nu att checka in online på SQ hemsida, och denna gång gick det, då de kunde se att det fanns ett giltigt visum.
Så tips till andra. Ifall det är bråttom. Använd Travel Visas for Business Travel and Tourism | Fast, Easy, Secure | VisaCentral istället för Australian government tjänsten.
 

TjudöBoy

Medlem
Skrämmer liv i en gammal tråd!

Har lite likvärdiga problem med min Visa ansökan via eVisitor, gjorde en ansökan 25/9 å har ännu inte hört av dem annat än att den är mottagen och jag reser den 5/10 (kommer till Australien 18/10 dock) och skulle vilja ha den utskriven och med då jag åker... :mad:
Nåja, nu ansökte jag via Travel Visas for Business Travel and Tourism | Fast, Easy, Secure | VisaCentral och voilá, bara en minut senare fick jag en bekräftelse per mail;
Australian Government ETA Confirmation

Dear Tjudöboy,

Thank you for using VisaCentral. This email confirms your Electronic Travel Authority (ETA) has been approved, allowing travel to Australia for the purpose indicated in your application. :D
Vad kan man annat säga än att BC.se suveränt!
 

jfolme

Medlem
Kan väl betala och göra den på flygplatsen med? Jag lyckades iallafall med det en gång efter att ha glömt av det helt =)
 
Toppen