Senaste nytt

60 timmar first på en vecka

palmen

Moderator
Jodå plan startar nu i alla fall så jag hoppas på midnatt.
Screenshot_20180122-231706.png
 

palmen

Moderator
Los Angeles och Chicago flighterna har gate closed och San Jose boarding.
San Francisco har ingen info...

Stackarna some kör deicing här har typ brandslang och kör manuellt, inga maskiner som på Arlanda.
 

Joakim

Medlem
Undrar hur många personer i världshistorien som har fått sin flygresa från Los Angeles till San Francisco försenad på grund av snöfall under mellanlandningen i Tokyo?
Troligtvis färre än, som i mitt fall, en resa från Hong Kong till Phnom Penh med mellanlandning i Tokyo.

Har åxå fastnat pga snön men i HKG där mitt plan till Haneda NH822 är (minst) 5 tim föresenat. Planet kommer in från Narita som ju mer eller mindre varit stängd.

Ord avg från HKG 00,40 nu beräknad till 05,45. Blir till att tillbringa natten i Plaza Premium Lounge, jag fick just en voucher dit då alla Star loungerna stänger runt midnatt.
Det ”roliga” kommer ju imorgon då jag ska vidare från Tokyo till Phnom Penh o ANAs enda flight NH817 går från Narita 10,50 ungefär samtidigt som jag (beräknas) landa på Haneda.

Man kanske kan hoppas på att bli omroutad via SIN eller BKK vilket skulle kunna, om man har flax, ge en bunt poäng på en bonusresa.
Någon erfaren som har ett proaktivt tips?
Reser i Biz, bokad med Aegeanpoäng. HKG-HND + NRT-PNH bokad som en resa (utresa, hemresan går PNH-NRT-HKG)
 

Canadien

Medlem
Verkar inte som att Palmens kärra lyft än. Står boarding och expected 24:00 på Naritas hemsida och klockan är ju nu 25:20 därborta.
 

Brandten

Medlem
Troligtvis färre än, som i mitt fall, en resa från Hong Kong till Phnom Penh med mellanlandning i Tokyo.

Har åxå fastnat pga snön men i HKG där mitt plan till Haneda NH822 är (minst) 5 tim föresenat. Planet kommer in från Narita som ju mer eller mindre varit stängd.

Haha, pratade precis om det på jobbet. När jag flög till Hong Kong i fredags så drog jag i princip med jobbkläderna på på/med mig (kinos, finskor, skjorta och rock). Hade inte en tanke på att kolla vädret på destinationen. Kunde vara snö eller +30 för allt jag vet (vi hade sol och +19). Men sjukt att det kan vara snö idag, dagen efter jag lämnat finvädret där borta.
 
Toppen