Senaste nytt

6 timmar i Shanghai. Någon idé att lämna flygplatsen?

ACervin

Medlem
Sent påtänkt då flyget till PVG går om en timme. Men jag noterade att mitt stopover var lite längre än vad jag trodde. Anländer 1040 och åker vidare med Thai kl 1725. Är det meningsfullt att ta Maglev tåget in? Har inte tidigare varit i Shanghai. Eller riskerar man bara att stressa för att hinna tillbaks till nästa flyg. Har också en rejäl handbagage väska som jag skulle behöva låsa in någonstans. Tacksam för tips
 

A380*G

Medlem
Sex timmar är på håret... om du tar Maglev hinner du in o vända typ, en snabbfika på Starbucks.
Man vet aldrig med Immigrations, ibland är det bara tre plan men typ två luckor så ändå kö...
Hittar du och ve var du ska efter Maglev så kör på, annars kan de bli omständligt och stressigt. Lägg till att set ä väldig varmt och hög luftfuktighet i Shanghai nu så du vill inte ta någon längre promenad...
 

ACervin

Medlem
Tack för snabbt tips. Jag tror jag håller mig i skinnet och rensar inkorgen istället. Kan behövas efter några veckors semester.
 
Ta dig en tur o retur med Maglev, du kommer dock bara halvvägs till stan men det är en upplevelse. Dock tror jag du är där på tider som den inte går med max speed dvs runt 430km/h. Enligt mig så är 6h på PVG är låååång tid, jag hara bara erfarenhet av *A lounchen som inte är mycket att hurra för.
 

jol

Medlem
Dessutom så finns det om det är av intresse en fake-market ett par minuters promenad från Maglevstationen, vid Metro Shanghai Science and Technology Museum
 

Dr. Miles

Expert
Jag som A380*G skulle föreslå att stanna kvar på flygplatsen.
Det är varmt och fuktigt i Shanghai så här året och det är inte värt för besväret för netto 4 timmars besök.
 

Sakoz

Medlem
Ät själv i Shanghai just nu, min något övermodiga vän envisades med att promenera de 2 första dagarna, men nu har han slutat upp med dom infallen. :)
 
Toppen