51000 Qantas Frequent Flyer poäng

Diskussion i 'Oneworld' startad av Martin Björnström, 5 Februari 2013.

1. Jag har 51000 Qantas Frequent Flyer poäng liggande efter ett misslyckat försök att bli Qantas Gold (jag hade rätt tierpoints men glömde flyga fyra gånger med dom...).

Jag flyger i princip aldrig Oneworld så poängen kommer nog inte användas. Nu ska jag flyga SYD-MEL t/r ett par gånger så jag funderar på att köpa uppgraderingar (8000 poäng enkel) till Business Class från deras billigaste Red e-deals.

Är det vettigt eller ska jag spara dom till något bättre?
    Frequent Flyer - Using Points - Qantas & Partner Classic Awards - Points Tables

2. Du kan göra Family transfer till mig. ;)

3 personer gillar detta.
  3. Annars kan du köpa 2.000 miles (du kan göra det via Qantas kundtjänst) och boka följande bonusresa, utan stopover med Cathay Pacific.

Visa antal miles, tid och stor karta på Great Circle Mapper

CX712
    Singapore 1330 Bangkok 1500

CX754
    Bangkok 1240 Hong Kong 1625

CX472
    Hong Kong 1555 Taipei 1740

CX564
    Taipei 1615 Osaka KIX 2000

Last edited: 5 Februari 2013
  4. ALU

ALU Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Domestic business på den sträckan är inte överväldigande. Spara poängen och använd vid senare tillfälle. Eller sälj dem till mig...

5. ACervin

ACervin Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Domestic business ser inte så spännande ut. Jag skulle inte uppgradera på en så kort sträcka. Men roligare än låta dem förfalla.

Som inflyttad Aussie försöker jag dra på mig så många Qantas poäng som möjligt. Efter mycket huvudbry håller jag nu på att flytta mina aktiviteter från Star Alliance till One World. Vilket är lite svårare än jag tänkt då Qantas priser inte är direkt konkurrenskraftiga.

6. DrMiles - jag skulle tänka mig BKK-HKG-SIN en snabbis, räcker poängen för det i C?

7. Nej, det räcker inte tyvärr.

Däremot du kan flyga New York-London med American Airlines (American Airlines) i Business class utan att köpa några extra poäng.

American Airlines kommer att operera sina nya Boeing B777-300ER med ny Business class kabin (som Cathay Pacifics nya) på New York-London.
    Ingen här på BC.se har testat den än så det blir bra artikel än intra-Asien med Cathay Pacific i Business class som du i värsta fall hamnar i en recliner seat efter ship change.

Mer info om American Airlines:s nya kabiner kan du läsa i den här tråden.
    http://www.businessclass.se/oneworl...st-business-class-pa-boeing-b777-300er-2.html

8. Nu talar vi enkel väg?

9. Ja, jag skrev bara om enkelväg i mina inlägg. Det blir separat beräkning när man har stopover/destination med Qantas poäng.

Du kan åka till New York med Norwegian enkel utan väska och sedan köpa väskor och handla massor i New York. ;)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!