Senaste nytt

50k poäng som förfaller

Hej alla,

Skulle vilja ha tips på vad jag kan göra med mina 50k poäng EuroBonus som förfaller snart. Trist att bara låta dem gå förlorade.

Alterbwtiv 1. Jag har en Thai airways flygning snart och det hade varit skoj att uppgradera åtminstone en väg. Men mina boknings klasser är W och K som inte går att uppgradera. Jag skulle kunna ringa thai och be att få köpa upp mig en klass och sen upgradrupp.
Men visar det sig sen att det inte finns platser att uppgradera då har jag slösat bort pengar i onödan.

Alternativ 2. Köpa något från SAS shoppen.

Har ni några förslag vad jag kan göra med poängen eller hur jag löser alternativ 1?
 

nissefalk

Medlem
Hitta en resa inom Europa de närmaste 330 dagarna och boka nu innan poängen går ut om du avbokar så blir du ju av med poängen ändå om nu inte alt 1 eller 2 skulle funka.
 
  • Gilla
Reactions: Gus

ekf

Medlem
Om du har 60k poäng så kan du ju boka en t&r till valfri SAS-destination i USA/Asien i SAS Go.
 

squeezen

Medlem
Hej alla,

Skulle vilja ha tips på vad jag kan göra med mina 50k poäng EuroBonus som förfaller snart. Trist att bara låta dem gå förlorade.

Alterbwtiv 1. Jag har en Thai airways flygning snart och det hade varit skoj att uppgradera åtminstone en väg. Men mina boknings klasser är W och K som inte går att uppgradera. Jag skulle kunna ringa thai och be att få köpa upp mig en klass och sen upgradrupp.
Men visar det sig sen att det inte finns platser att uppgradera då har jag slösat bort pengar i onödan.

Alternativ 2. Köpa något från SAS shoppen.

Har ni några förslag vad jag kan göra med poängen eller hur jag löser alternativ 1?
Som ett sista alternativ (då det kostar lite) kan också vara att föra över till någon. Till exempel familjemedlem.
Jag tycker iaf att bästa värdet av poäng är att resa. Sakerna i deras shopp känns överprisade.

Hur länge är du i thailand? Är schemat satt? Annars kanske det går att resa till något omnejd på award i den zonen?
 
Är här och jobbar ett år framöver förutom en parentes resa hem över jul. Så resa i denna zon kan vara ett bra förslag. Hur bokar man såna resor?
 

Canadien

Medlem
Jag skulle kunna ringa thai och be att få köpa upp mig en klass och sen upgradrupp.

Kolla först med SAS och/eller Uniteds awardsök om det finns Business I-klass på din avgång. Om det gör det så bör det gå fint att uppgradera om du ringer in och höjer din klass till en som går att uppgradera. Vet inte vilken det är för Thai men B-klass ekonomi brukar räcka.
 
Toppen