Senaste nytt

50% försenade flyg - igen

Bamsefar

Medlem
Det verkar som att BA från London alltid har problem när jag är med...

Under nyår/trettonhelgen så var vi, Bamsefar med Dunderfru, på Four Seasons Maui. Stannade även till vid Four Seasons Los Angeles at Beverly Hills på vägen hem. Supernice resa isig, men det är nu inte det detta handlar om utan att BA verkligen verkar ha problem att få iväg flighter från LHR....

LHR-LAX - försenade (igen) 3 timmar från LHR pga stopp i avloppen för flera handfat på toaletterna i B747-400, dvs de försenade allt "about 15 minutes" osv. Dvs vi var alltså redan ombord på flygplanet.... Sedan skulle de byta plan helt plötsligt men på något sätt löste det mest sig. Sedan hade vi en hysterisk tjej på 60A (upper deck alltså) som fullständigt flippade ut redan innan vi var på runway och där och då tänkte jag: Nu åker de tillbaka till gaten, men på något sätt lugnade tjejen ned sig - i 5 minuter sedan var det igång igen. Hon var enligt Dunderfrun min även på golvet på nedre däck. Efter ca 1h flygning vart vi nedflyttade för att hon inte skulle springa sönder eller sparka mig eftersom jag satt 61B - dvs mitt i vägen för hennes ständiga utbrott..... Vi hade 4.5 timmar enligt plan på LAX för immigration med mera, vi fick 2 timmar, och för ovanlighetens skull fick vi express connection papper - som inte behövdes eftersom det var 3 personer i kö till immigration... Har ALDRIG någonsin tidigare kommit in i USA så snabbt, och då har jag ändå flugit till t.ex. Seattle direkt (och då är det lite kö kan jag säga). Ingen kö - helt grymt ovanligt på LAX.

LHR-ARN - försenad 1 timme för att en väska helt plötsligt fanns på planet som tillhörde någon som inte ens skulle med detta plan utan redan SATT på ett helt annat BA plan. Men vad 17on? Jaja....

Så sammantaget vart 50% av flighterna försenade med BA igen. Senast de höll på såhär var när vi var på Barbados för ett drygt år sedan. Jag har ingen större tur med BA längre. Och btw vi vart ju försenade för 2.5 år sedan när vi flög till Hononlulu via LAX, den gången med 2 timmar från LHR men då vart vi iallafall inte påsläppta på flyget...

Nej BA har inte direkt rekord i punktlighet för mig personligen.
 

Alx

Medlem
Visst är det alltid förargligt med förseningar. Men förseningar på 1-3 timmar ut från en hårt trafikerad flygplats är ju inte direkt uppseendeväckande. Särskilt inte om man haft tekniska problem, väskor ombord som inte borde vara där osv. Missar man slottider så kan det ju med enkelhet ta någon timme extra innan man kommer iväg. Det är ju en av "fördelarna" med att flyga ut från småflygplatser med gott om luft mellan flighterna såsom CPH och ARN. Hoppas att servicen ombord på BA var OK!
 
Toppen