50 befaras döda i flygkrasch nära Kazan, Ryssland

Diskussion i 'Övriga flygbolag' startad av Ozz, 17 November 2013.

1. Ozz

Ozz Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  2. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  3. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    RIP.
    Inrikes i Ryssland, I say no more.

2 personer gillar detta.
  4. kerran1980

kerran1980 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Inrikes Ryssland måste vara ett av de absolut farligaste ställena i världen att flyga i.

5. Johan_G

Johan_G Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, det känns lite sådär att ha en inrikesflight i Ryssland inplanerad i morgon när man läser det här. Synd bara att Ryssland är så himla stort att flyg är det enda vettiga transportmedlet.

6. FredrikH

FredrikH Medlem

Jag kom hem från Ryssland i Fredags... Flög med SAS till Moskva och sen Aeroflot till Volgograd. Aeroflot ställde visserligen in min returflight så jag blev en dag försenad men i övrigt var det helt ok/bättre än väntat. Det var första gången jag rest till/i Ryssland men jag antar att Aeroflot är det säkraste kortet om man skall åka inrikes där.

7. Concorde

Concorde Founding Member

Land:
    Sverige Sverige
    Pilot Error. Dom klantade till en go-around och 50 personer miste livet. RIP.
    Ännu ett skäl att aldrig sätta sig på ett inrikes flyg i Ryssland.

8. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det är riktigt tragiskt. Jag fattar inte att det ska vara så svårt att undvika stall med ett modernt flygplan.

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Aviation Herald länken ger mycket info, men om det som står där stämmer är det uppseendeväckande och inte precis ett litet pilot error. Jag avvaktar tills mer fakta är på bordet, men om en besättning kan ge sig på en så brant stigning och vända till en så brant dykning finns det nog andra systemfel att uppdaga (och då menar jag inte tekniska system).

Oavsett vilket, sorgligt och ännu ett skäl att undvika inrikesflyg i vissa länder.

10. agehall

agehall Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, den där läsningen får en ju att undra vad som försegick i cockpit. Om det inte framkommer att något mekansikt fel uppstått samtidigt som gjorde att de bara kan ge maxutslag, så är det ju rätt illa skött.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!