Senaste nytt

50,000 miles is the new 25,000 - känns det igen...?

Direktorn

Medlem
Tycker det låter bra med silver i Miles@More med Businesslounge om man åker med Luftwaffe. Ska skrota mitt EB och försöka nå silvernivån på Lufthansa istället som komplement till mitt BA silver för OW. Åker faktiskt mer med lufthansa än SAS och de har många destinationer att välja på med ett byte i Frankfurt eller Munchen. Lufthansa känns alltid ok tycker jag. Macka och en Warsteiner brukar jag alltid få utan extra kostnad.
 

ulagun

Medlem
Lufthansa Miles&More Frequent Traveller (Star Alliance Silver) ger lounge access i Business louge när man flyger med Lufthansa gruppens (+ LOT) flygningar.
Stämmer men då ska man ha klart för sig att det krävs 35.000 miles för att nå silver, och endast miles inga genvägar som med SAS kvalificerade antal flygningar. Dvs nästan lika mycket som ett SAS EBG.
 

Thornado

Medlem
Silver ger inte så mycket hos de flesta bolag, men jag tror ändå att det är en viktig nivå att ha i ett bonusprogram för att ge folk något att sträva mot, antingen på väg mot guld, eller för alla de som tycker att guld är något ouppnåeligt. Då kan det hända att man tar en extra flight med bolag X istället för Y för att uppnå silver hos bolag X, och alla bäckar små...

Vissa gör säkert detta för de förmåner man får (en extra väska, loungeaccess ibland, osv), men man ska inte heller underskatta vikten av att folk vill känna att de är "lite extra speciella" och tillhör en utvald skara (även om den skaran kanske är väldigt stor).
 

niksal

Medlem
Jag tycker Finnair Silver (OW Ruby) är riktigt användbart om man reser Finnair och ensam. Fast track, lounge, extra baggage och prioboarding. Vad mer behöver man?
 

MegaFlyer

Medlem
Känns som bolagen redan reagerat på detta genom att skapa flera topsegement - EBD bla. Inget dåligt drag att 'urvattna' silvernivån och skapa en känsla av lojalitet hos kunder som flyger sällan.

Diskussionen liknar den som var för några år sedan när bolagen började med olika prislistor på rewardbiljetter, black-out periods och i vissa fall helt obefintlig tillgång på biljetter för poäng.

Med en ökad konkurrens bland bolagen och massa fina kampanjer som finns att hitta på detta forum börjar jag bli tveksam till att jaga status och istället köpa business-biljetter, då ingår ändå de flesta förmåner och man får sitta (nästan) längst fram. :)
 

Fredrik

Medlem
Stämmer men då ska man ha klart för sig att det krävs 35.000 miles för att nå silver, och endast miles inga genvägar som med SAS kvalificerade antal flygningar. Dvs nästan lika mycket som ett SAS EBG.

Det räcker med 30 kvalificerande flygningar för att nå M&M Silver. De måste vara med Lufthansagruppen.
 
Toppen