Senaste nytt

50.000 inlägg i BusinessClass.se forumet

Cornelius

Medlem
<blockquote><strong>agehall;50743 wrote:</strong> Det läskiga är att en enda medlem står för nästan 10% av alla inlägg...</blockquote>
<br />
Jag håller delvis med. Men jag tycker också att andel inlägg från denna ena användaren står i bra proportion till kunskapen som finns hos denna :)
 

Dr. Miles

Expert
<blockquote><strong>Palazzi;50628 wrote:</strong> En viss AHO står ju också för 10% av den totala mängden inlägg:D</blockquote>
<br />
<blockquote><strong>agehall;50743 wrote:</strong> Det läskiga är att en enda medlem står för nästan 10% av alla inlägg...</blockquote>
Som <strong>Palazzi</strong> skrev är jag nog skyldig till en tionde del av all inlägg och antagligen större än 10% av stavfel som finns i forumet. :) <br />
Lyckligtvis många andra medlemmar är/har blivit duktiga att svara på frågorna så kommer mina inlägg att bli mindre andel i framtiden.
 

agehall

Medlem
För min del får du gärna öka din kvot AHO. Det är mycket bra info som brukar dyka upp i dina inlägg.. ;)
 

Palazzi

Medlem
Håller med agehall! Kan aldrig bli för mycket av goda tips från AHO :cool:<br />
<br />
<strong>Citat AHO</strong>: "Som Palazzi skrev är jag nog skyldig till en tionde del av all inlägg och antagligen större än 10% av stavfel som finns i forumet"<br />
<br />
Tyvärr är nog jag tvåa på listan över stavfel.....och även en ganska frekvent skribent på sidan:p (Tror och hoppas dock att andra medlemmar har överseende med två "utlänningar" :) ).
 

pep

Medlem
Til lykke! Bare vi havde et tilsvarende forum i Danmark/Norge, men det findes vist ikke? Jeg har - indtil en venlig skaaning fortalte mig om businessclass.dev i CPH lufthavn - tidligere brugt Flyertalk <a href="http://www.flyertalk.com" rel="nofollow">FlyerTalk - The world's most popular frequent flyer community</a> men det er alt, alt for amerikaniseret. Jeg har set mange andre hjemmesider der anmelder rejser, saeder, lufthavne og FFPs - det sker mange gange at de pludselig bliver biased (koebt?) af bestemte selskaber/programmer, saa man ikke kan stole paa deres neutralitet og isaer: ikke paa hvordan de sorterer eller filtrerer eler manipulerer indlaeg. F.eks. var Insideflyer oprindeligt et staerkt kritisk og meget informativt forum for FFP. Men efterhaanden udviklede det sig til "copy and paste" og kritikken forsvandt.....Konklusion: Hold fanen hoejt, lad os ikke korrumpere og lad os vaere fordomsfri og holde oejne og oerer aabne til glaede for hinanden. En ide var maaske at profilere os ved f.eks. et mini-badge. Eftersom vi bliver mere kendte vil et saadant mini-badge paa bryst eller skulder maaske ikke forringe den service man faar ombord...? Sagen er jo at vi anmelder og vaerdsaetter kvalitet, og det ved selv en junior-purser ombord, at det kan have betydning for flyselskabets popularitet.... :rolleyes:
 

agehall

Medlem
<blockquote><strong>Palazzi;50772 wrote:</strong> Tyvärr är nog jag tvåa på listan över stavfel.....och även en ganska frekvent skribent på sidan:p (Tror och hoppas dock att andra medlemmar har överseende med två "utlänningar" :) ).</blockquote>
<br />
Och vem bryr sig om stavfel? Det här är ju inte en site för utbyte av svenskauppsatser, vi pratar ju resande! Det viktigaste är att man skriver så att andra förstår - något man kan göra både med och utan korrekt stavning!
 

johanolsson

Medlem
<blockquote><strong>Henry;50746 wrote:</strong> Kul och stort grattis!<br />
<br />
<br />
<br />
johanolssons inlägg här ser ut att vara nummer 50 000: <a href="http://www.businessclass.se/feedback/4715-businessclass-stoerre-aen-tidningen-res-pa-naetet.html" rel="nofollow">http://www.businessclass.se/feedback/4715-businessclass-stoerre-aen-tidningen-res-pa-naetet.html</a></blockquote>
<br />
Om detta är fallet så vill jag omgående beställa en bagagetag från BusinessClass. om jag har satt ett sådant avstamp på detta forum så måste jag bära denna på väskan. finns det någon över? Jag betalar gärna överpris!
 

Palazzi

Medlem
<blockquote><strong>agehall;50804 wrote:</strong> Och vem bryr sig om stavfel? Det här är ju inte en site för utbyte av svenskauppsatser, vi pratar ju resande! Det viktigaste är att man skriver så att andra förstår - något man kan göra både med och utan korrekt stavning!</blockquote>
<br />
Inget hoppades jag ju:p Men det är troligen naivt att tro... Dock tycker jag att tonen här, gällande språkliga missar, är betydligt mjukare än på andra forum :).
 
Toppen