Senaste nytt

50.000 Eurobonus poäng för 5000kr inkl 100 reflexvästar!

Mikael

Medlem
Hej hej! Vi på Eurobonus följer denna tråd med spänning och har kontaktad SBM för att få klarhet i detta case som ger 500 poäng för inköp av vara för 50 SEK. Till dess att vi fått svar kommer SBM inte synas i shopping portalen.

Karina, skulle du kunna förtydliga vad som räknas som "att agera på ett sätt som skadar programmet" eller "bedräglig aktivitet"?
Om man beställer 100 reflexvästar räknas det då som bedräglig aktivitet? Då det inte är vi användare/konsumenter som bestämmer priser eller regler har jag väldigt svårt att se det som bedrägligt.

Annullering av medlemskap
SAS EuroBonus kan omedelbart avsluta ditt medlemskap om vi anser att du har agerat på ett sätt som skadar programmet eller någon distributör. Sådana åtgärder kan bestå av, men är inte begränsade till:

illegala eller bedrägliga aktiviteter

poäng-intjäning som sker på ett oärligt sätt eller på ett sätt som strider mot dessa villkor
 

Ubbe

Medlem
Karina, skulle du kunna förtydliga vad som räknas som "att agera på ett sätt som skadar programmet" eller "bedräglig aktivitet"?
Om man beställer 100 reflexvästar räknas det då som bedräglig aktivitet? Då det inte är vi användare/konsumenter som bestämmer priser eller regler har jag väldigt svårt att se det som bedrägligt.

Jag är inte Karina men självklart kan inte detta räknas som ett bedrägligt eller oärligt beteende.
Det är inte vi konsumenter som sätter upp reglerna. Det är inte heller vi som sätter priserna.
Det finns en fördel för de företag som ansluter sig till SAS portalen då de får kunder som hittar till dem.
US-airways säljer flera ggr/år ut poäng med priser som ligger runt dessa priser/poäng så affärsmässigheten måste finnas där ändå.
Om man är oärlig när man följer de regler SAS med partners satt upp, vad är man då om man inte följer dem??
Oärligt i mina ögon hade varit att köpa i nytt namn och leveransadress på på ett "nykund" erbjudande men från samma Eurobonuskonto...
Tänk telefonkatalogen och börja på a och skänka varje namn en bläckpatron och en lampa dvs totalt 8 kronor och själv inkassera 900 poäng..
Då kanske man har passerat gränsen?? men det kanske Karina kan klargöra.

Ha en bra helg.
 

tourist

Medlem
Det finns ingen anledning att prata om missbruk eller oärlighet. Det är ju företaget som gör en bedömning av om summan av varans försäljningspris och kontakten med en ny kund ur rätt segment är högre än summan av varans inköpspris och kostnaden för att köpa poängen av EuroBonus.

Det värsta som kan hända är att SBM avbokar våra beställningar och betalar tillbaka pengarna. Och vi kommer bli purkna över företagets ovilja att stå vid sitt erbjudande och välja SBMs konkurrenter istället för SBM framöver.

Det som troligen händer är vad som brukar hända när ett erbjudande är bättre än det erbjudande företaget avsåg och insåg från början, att SBM framöver delar ut färre poäng per köp, alternativt poäng endast för köp över en viss summa.
 

Ubbe

Medlem
Ja då har de första västarna börjat trilla in.. Gav en direkt till min dotter som fick sitt körkort igår. Lysande present ju :p
 
väst.jpg

Kan bekräfta att reflexvästarna har börjat levereras :D
 
Toppen