50 000 Avios - vad göra?

Diskussion i 'British Airways, Executive Club' startad av Stefan62, 22 April 2013.

1. Stefan62

Stefan62 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Jag har ca 50 000 Avios, men vet inte vad jag ska göra med dem!

Någon som har något tips - som inte genererar lika mycket i avgifter som vad en biljett kostar:)!

2. kristerj

kristerj Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    En retur någonstans inom Europa för två personer. ca 300:- /pers i avgifter - "Reward Flight Saver"

3. 37 500 Avios för 5t med lyx i F på Cathay mellan JFK och YVR

4. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du vill uppleva First så rekommenderar jag att du bokar DME-LHR-MAN för 30K Avios och 400kr i skatter. Se till att välja en sen avgång till MAN så att du kan njuta av Concorde Room i några timmar. Du kan naturligtvis skippa det sista segmentet om du hellre känner för att stanna i London. Till Moskva Domodedovo kan du flyga med Air Baltic för 600kr via Riga och du är framme i tid nog för att göra en airside transfer till British Airways flygningen som avgår runt 17.00

Hela resan går att genomföras på en dag, om man inte känner för att övernatta i London eller Manchester.

1 person likes this.
  5. Homer

Homer Medlem

Var på väg att föreslå samma sak, se här
    http://www.businessclass.se/ovrigt/9666-90-ars-resa-i-lyx-foerslag-2.html#post122278

Men istället för ruffiga Manchester skulle jag välja Edinburgh (samma kostnad)

alternativ 2
    Berlin- Abu Dhabi t/r – 50.000 Avios + 514kr
    http://www.businessclass.se/british...os-undvika-braensletillaegg-2.html#post110355

6. EricT

EricT Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Stefan det ska bli kul att se vad du bestämmer dig för när den dagen kommer....:)

7. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det kanske skulle betraktas som en effektivare användning av poängen. ;)

Foto: Air Berlin

Till AUH är chansen störst att få nya Business stolen. Dessutom så får man som resande i Business på Air Berlin kostnadsfri limo-transfer till hela Förenade Arabemiraten. Med andra ord kan man bli skjutsad gratis till/från hotellet i Dubai. Inte så illa med tanke på att det är 8 mil mellan städerna.

8. rob74

rob74 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Senator

Tack för tipset! Nästa gång flyger jag till Montréal via Vancouver... :)
    Fast nu har jag bara dryga 3k Avios kvar, efter att ha bokat en biljett i Club World till SFO...
    Det gödslas ju inte direkt med 5th freedom inom Nordamerika.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!