Senaste nytt

5% bonus på GE Mitt kort+

mry

Medlem
Jag har ju ett gammalt kort från dem så har inte uttryckligen ett "mitt kort", bara ett kort det står ge money bank på. Jag har även andra villkor än de villkor man får om man skaffar ett "mitt kort". Får nog testa och betala ett hotell nästa gång så får jag väl se vad som händer. Behöver ju om jag räknat rätt bara betala "resor" för 20 000 kr innan sista juni om jag fattat rätt ;)


Edit: Jag borde få poäng för att jag köper månadskort på bussen med antar jag. De är om jag söker på SAS eurobonus mastercard kategoriserade som "resa, hotel och transport".
 
Last edited:

Glenn E

Medlem
T.ex 100000 USDM från USAirways för $1750 minus 5% som ju blir $1662.50 = 10880 kronor. :p
Inte så farligt för en förstaklass resa till Hong Kong.
 

DrKlas

Medlem
Nu kom mina sista kronor i återbäring. 1000 kr tillbaka för lite drygt 20000 kr i utgifter för taxi, tåg, flyg och hotell i Danmark, Frankrike och Japan. Allt har funkat smidigt sedan jag fick kortet.

Vid ansökan verkar GE vara lite kinkiga med uppgiven inkomst som de jämför med taxerad inkomst för 2012. Jag råkade skriva årsinkomst istället för månadsinkomst vid ansökan men det gick att lösa under ett telefonsamtal. Kan ha underlättat att jag sedan tidigare har deras kontokort med sparränta. En kollega som var föräldraledig under nästan hela 2012 fick däremot inte genom sin ansökan utan att behöva skicka in intyg från arbetsgivaren. En kund mindre till GE.

Erbjudandet om 5% återbäring är för övrigt förlängt till 31:e augusti.
 

Gus

Medlem
Jag har skaffat både mitt kort och mitt kort +. Tänker avsluta korten efter kamnpanjen då jag har Ica-bankkort.
 

niklaswik

Medlem
Nu kör de kampanjen om 5% återbäring igen, nu gäller den till 31 januari:
Mitt kort+ är ett MasterCard fullt med förmåner + mycket mer - GE Money Bank

Jag hittar dock ingen information om det gäller oss som redan använt kampanjen en gång.

Så vitt jag förstår är det inte "igen" utan de har helt enkelt förlängt erbjudandet ännu mer. Jag kom precis upp i mina 1000 kr under september. :) Mitt kort "utan plus" har jag, och tycker det är kanon! Skönt att slippa valutapåslag utomlands, tror kurserna är helt ok också ("Mastercards" växelkurser om jag fattat rätt).
 
Toppen