45 sek för en Semla på Arlanda

Diskussion i 'Övrigt' startad av KNA, 9 Februari 2016.

1. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Någon som hittat en dyrare ? (Guldsemlan för $101 räknas inte )

2. Johanna

Johanna Medlem

En vanlig semla på ett kondis i Stockholm kostar kring 40 kr. Köpte på Fabrique idag för 41 kr så slår inte dig.

KNA gillar detta.
  3. KNA

KNA Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    RC Chocolat var det som ville ha 45 sek

4. Resenären

Resenären Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    SvD hade en semmeltest i dagens tidning. Prisnivå 38-44kr. Den senare på NK och delad andra plats.
    Vann gjorde Semlan från Vete-Katten, 40kr.

5. Xilan

Xilan Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Visst, 45 kronor är inte direkt billigt, men flygbiljetten är å andra sidan billigare än den borde kunna vara.
    Passageraravgifterna på flygbiljetterna från Arlanda täcker inte Swedavias kostnader för att driva flygplatsen. Man har efter påtryckningar från flygbolagen sänkt priserna under många år och hoppas på att ta igen "förlusten" på att resenärerna spenderar mer pengar på mat och shopping istället.
    Därför ska man alltid åka ut till Arlanda i god tid innan avgång för att hinna både shoppa och äta/fika och se det som att "egentligen skulle biljetten kosta en hundring extra, men nu får jag spendera motsvarande belopp här istället och få då nånting tillbaka". :)

jsn och falling gillar detta.
  6. falling

falling Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Glöm inte att RC Chocolate använder ekologiska råvaror... Att priset då blir högre än en "fulsemla" på lågprisbutiken är inte så konstigt.

yopeyo, KNA, ResenärenLars och 1 annan gillar detta.
  7. Napapijri

Napapijri Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Min wrapp-semla från Tössebageriet kostade 54 kr...

Gus gillar detta.
  8. 48kr på ett kafé i Västerås såg jag i ett semmeltest.

Vet inte om de har semlor på det där caféet längs kajen på Strandvägen (Stockholm alltså), men gav 48kr för en Cappuccino där. Bra odds att en semla är ännu dyrare tänker jag.

Last edited: 10 Februari 2016
    SNIFF gillar detta.
  9. thh

thh Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Och ändå har de ungefär 2 sittplatser där inne.

10. Johanna

Johanna Medlem

Jag har provat Vetekattens och jag gick inte ner i brygga direkt men den var inte dålig heller.

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!