4300 poäng till EBG innan 1 december, ska jag satsa?

Diskussion i 'SAS Group & EuroBonus' startad av Svenska73, 12 Oktober 2013.

1. Svenska73

Svenska73 Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Hej,
    Kör på SAS Eurobonus som mileage program pga AMEX och MC poäng accrual samt 2-4-1. Dock så flyger jag i stort sett bara med andra Star Alliance bolag på long haul och betalar för C klass då jag inte vill riskera att åka monkey. SAS longhaul åker jag på AMEX kupongen. Finns det någon poäng för mig att göra en mileage run för att nå EBG? Har jag egentligen någon nytta av den statusen? Tack för feedback.

1 person likes this.
  2. Prag run med SAS Plus, kanske? ;)

3. TheEagle

TheEagle Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Klart du skall fixa EBG. Precis som Dr. Miles säger är det bara att ta en tur till Prag i SAS Plus så har du dina poäng och priset går att hitta för under 2000 kr tor och fungerar fint att åka med vändande plan om man har ont om tid.
    Alltid bättre att ha en högre status...

1 person likes this.
  4. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Som många redan rekommenderat, Prag T/R så har du dina poäng för EBG.

5. jsn

jsn Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Om du inte har något annat *A guldkort så är det i min ögon en no-brainer, klart du skall köra :)

6. Storsteffe

Storsteffe Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Flyger du nästan bara C longhaul i övrigt med andra bolag så är guldet inte värt att lägga pengar/tid på i min värld.

7. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Tycker också det är en no brainer. Se det som en försäkring mot ändrade resevanor / resepolicies. MC-kortet blir ju gratis också :)

Om man föredrar att samla poäng hemifrån går det att växla in extrapoäng mot baspoäng (till kursen 1:10) om det fattas lite på kontot.

8. Jonas C

Jonas C Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Du får ju trots allt tillgång till SAS Gold lounge med EBG, en extra väska, samt bättre service vid IRROPS vilket kanske är den största fördelen med att ha ett guldkort om man uteslutande reser i premiumkabiner. Dessutom ser det snyggare ut när du betalar med ditt AMEX i affären ;)

9. fcx

fcx Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Det har hänt mig flera gånger vid incheckning att de tror att amexkortet är star silver, och jag kan verkligen förstå det. Ny design, tack!

2 personer gillar detta.
  10. vicce

vicce Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    De skulle haft liknande design som MC och Diners..

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!