Senaste nytt

40-årsresa med tjejkompisarna till Istanbul - because we're worth it!

Mikael64

Medlem
Jag kan bara hålla med om att Istanbul är fantastiskt:)= Har själv varit där 6-7 ggr, olika årstider. Bra shopping, schyssta hotell och kanon mat. Det finns hur mycket som helst att se och göra. Absolut värt ett besök.
 

Sofia

Medlem
Så egentligen åkte du inte för att du fyllde år utan för att du ville ut och flyga ;)

Då får du väl ta chansen och åka dit igen när du fyller 18 i Augusti...

Vi är ju inte siamesiska tvillingar, om än bästa kompisar ;) Men sant, jag älskar att flyga (vilket inte min ena väninna gör, hon satt och höll emot på sätet framför vid turbulens, stackaren).

Jag flyger dock iväg igen när jag fyller, tack vare Agö blir det Bryssel i några dar. Hoppas dom säljer öl till 18-åringar där bara ;)
 

Tamgåsen

Medlem
Kul att läsa om resan! Jag blir lite sugen på att åka själv och ser att det finns billiga biljetter från Arlanda till Istanbul med Turkish Airlines så det kanske blir av någon dag.

Nästa gång ni reser till Istanbul kan jag tipsa om Turkish Airlines överväldigande lounge. Jag hittar bara en recension av loungen utan bilder här på Businessclass.se, men du kan se några bilder här.

Jag har besökt Turkish lounge i Istanbul två gånger och tycker att den är mycket bra, särskilt om man vill äta och dricka. De två nackdelar jag har märkt är att (1) arbetsmiljön samt eluttag och internet inte är lika bra som i en Lufthansa-lounge och (2) det kan vara mycket folk och kö till duscharna etc. På det stora hela kan jag ändå rekommendera ett besök om möjligheten finns, t.ex. genom att betala in sig om det går, eller flyga business om det berättigar till inträde, eller ännu bättre genom att kvalificera till Star Alliance gold.
 

Sofia

Medlem
Tamgåsen, jag är helt för det här med lounger, status och smarta optimeringar men det blir klurigt när man reser med personer som är helt ointresserade av sånt :)
 
Toppen