Senaste nytt

4 dygn på Seychellerna - Tips?

Big Birger

Medlem
Håller med föregående talare om La Digue, helt klart den bästa ön jag hade satsat på om jag bara hade några få dagar.

Jag var på Seychellerna i somras, kan varmt rekommendera hotellet "Le Domaine de L'Orangeraie". Värt pengarna på alla fronter som var viktiga för oss: rum, pool, middag, allmän service. Spa'et var dock lite väl pricy (men väl värt ett besök för att se utsikten). Några dagar på ön är inga problem att spendera. Dyk, besök stränder, cykla runt.

Gällande resan dit så tog vi båt dit (den mellanlandar på Praslin i typ 20 min), på vägen hem åkte vi båt till Praslin och sen flög vi till Mahe. Sparade lite tid att komma direkt till flygplatsen! Skicka PM om du vill ha mer tips.

Var inne på samma spår, att hitta bra boende på La Digue och ha det som bas. Och flyga hem för att komma direkt till flygplatsen. PM på väg...
 
Åker till Seychellerna i april med Ethiopian. Vi valde 5 nätter på La Digue och 3 nätter på Mahe som avslutning. Om någon har bra tips så får ni gärna hojta till.
 
Hyr cyklar på La Digue. Hade cyklar där hela veckan och det var sjukt smidigt att ta sig runt ön på cykel.

Tack för tips. Det ska vi göra.

Kort fråga gällande Ethiopian. Vi bokade med award och var nu inne och bokade platser på deras hemsida. Under taxes står det ett belopp drygt 3 gånger så högt mot vad vi har betalat via bokning med Tallinn. Är detta inga konstigheter eller bör man slå Ethiopian en signal?​
 

AtleFlyg

Medlem


Tack för tips. Det ska vi göra.

Kort fråga gällande Ethiopian. Vi bokade med award och var nu inne och bokade platser på deras hemsida. Under taxes står det ett belopp drygt 3 gånger så högt mot vad vi har betalat via bokning med Tallinn. Är detta inga konstigheter eller bör man slå Ethiopian en signal?​

Det var massa konstigt med vår bokning också men allt funkade fint. Exempelvis när man ville välja plats gick inte det. Bokningen hittades inte på Ethiopians hemsida.
 
Toppen