Senaste nytt

4 dagar i Peking, tips?

jlo

Medlem
Väcker liv i denna tråd ! vad finns det för smultronställen vi inte får missa i Peking ?
Hutongerna gillade vi finns dessa på fler ställen ?

Hutonger finns över hela stan, men på många ställen är de inte så fina och inte så mycket att se. De mest populära ligger i närheten av förbjudna staden, norr ut mot Gulou och Houhai. Jag kan rekommendera att ta en öl på Greatleap Brewing som ligger i Hutongerna och kanske en middag på The Georg i närheten. Houhai är väldigt turistigt men kan vara en skön promenad en kväll i sensommar värmen.

Det ligger också Hutonger uppe vid lamatemplet och där finns rätt många trevliga inrednings och möbel butiker. The Kings Joy som är en vegetarisk restaurang rekommenderar jag starkt.

Sommarpalatset är mindre välkänt än förbjudna staden eller till och med temple of Heaven men är i min mening ett av de bästa resmålen av de stora i Beijing. Missa det inte.

Beijing är faktiskt ganska grönt de dagar det inte är smog, och det har inte varit så många dåliga dagar det senaste halvåret, men nu är det snart vinter så vi får se hur det blir i år. Men det finns många fina parker att se, och om det är bra väder så varför inte ta en drink på 80e våningen i CBD området. Vid bra väder ser man rakt ner över förbjudna staden (även om det är en bit bort). Besöker man förresten förbjudna staden så gå upp på kullen i Jinshan park direkt norr om, utsikt över förbjudna staden och en fin park. Glöm inte pass till förbjudna staden, utan det kan man inte köpa biljett.
 

JohnR

Medlem
Hejsan, tänkte testa Dadong när jag är i Peking nästa gång.

Har jag fattat fel eller har de flera restauranger?

Jag hittar denna nära mitt hotell, är det rätt ställe?


Kina, Beijing Shi, Dongcheng Qu, Dongsi 10th Alley, 东四十条甲22号南新仓商务大厦1-2层 邮政编码: 100001
 
Toppen