Senaste nytt

4 billiga segment sökes - start från Stockholm eller Tallinn (och gärna däremellan)

sk-sthlm

Medlem
Hej,

jag behöver 4 BA-segment för att bli silver om jag har förstått det hela rätt (har flugit in 625 TPs via Finnair och Qatar), men dessa kan flygas på andra bolag om det är under BA:s flygnummer.

Jag letar därför efter några bra resor - för några veckor sedan fanns det fantastiska business-biljetter mellan Tallinn och London TOR för inga pengar alls (eller iaf under 3000 SEK) - men dessa är nu borta och ersatta av ekonomibiljetter för 500 EUR TOR.

Då jag egentligen inte har något större intresse av att åka till London, men måste ta mig mellan Tallinn och Stockholm varje vecka, så har jag letat efter kreativa Tallinn - Stockholm via London som skulle ge 4 segment, men det faller på att dessa kostar ca 10 000 kr.Ett rimligt pris får jag på att flyga Tallinn - Helsingfors - London - Stockholm, men det blir ju bara 3 legs.

Det billigaste alternativet jag hittat är annars Stockholm - Glasgow, som den 4 februari finns för ca 1700-1800 kronor, vilket ger fyra legs, men då måste jag sitta i BAs ekonomi en hel lördag, och dessutom ganska långa flygningar.

Finns det någon här som har någon idé om hur jag ska leta? Någon tanke om en smart lösning? Finnair har ju bra connections med Baltikum och Sverige, finns det något sätt att boka dessa som BA-nummer?

Stort tack för hjälpen!

/SK-STHLM
 

olo

Medlem
Då jag egentligen inte har något större intresse av att åka till London, men måste ta mig mellan Tallinn och Stockholm varje vecka, så har jag letat efter kreativa Tallinn - Stockholm via London som skulle ge 4 segment, men det faller på att dessa kostar ca 10 000 kr.Ett rimligt pris får jag på att flyga Tallinn - Helsingfors - London - Stockholm, men det blir ju bara 3 legs.
Om du behöver 4 segment och ändå åker mellan Stockholm och Tallinn - varför inte boka det t&r?
BMA - HEL - TLL / TLL - HEL - BMA = 4 ben.
 

Homer

Medlem
Efter BA själva börjar trafikera Tallinn i slutet av mars är det inga problem hitta t/r biljetter för 2000kr

Tallin.jpg



Det går att hitta Iberia biljetter med 4 segment under 2kkr, men då blir det ju ändå längre
flygningar än till Glasgow.



BA flights are:
  • flights operated by British Airways, including franchises and BA CityFlyer
  • codeshare flights on other carriers with a BA flight number
  • flights operated by Iberia, including franchises*, with an IB flight number

About Tier Points | Executive Club | British Airways


*Iberia, Iberia Express och Air Nostrum, men däremot inte Vueling med Iberia flightnummer
 
Toppen