Senaste nytt

4 awardplatser Köpenhamn till San Francisco

DeJuWa

Medlem
Att boka 4 pax CPH-SFO under juli månad med SAS kan man självklart glömma. Men inför resa sommaren 2018 har jag hållit koll på united site med award spaces denna sommaren.

Det verkar som att det oftast (9 av 10) finns möjlighet att boka 4st award tickets med united F (jag vet att det är crap...har flyget ett par gånger som betalande). Det är dock ändå bra när man har 2st 2-4-1 Amex vouchers. Och vissa dagar har det även funnits 4st med LH via Chicago eller Boston. Har någon här inne lyckets med bragden att boka 4st F biljetter till US under sommaren?
 

palmen

Moderator
Inte bokat men sett 5 platser till Chicago förra sommaren på datumet jag bokade.
4 platser i United first har jag docka aldrig sett, om det är transatlantic flighten du syftar på.
 

Dr. Miles

Expert
Att boka 4 pax CPH-SFO under juli månad med SAS kan man självklart glömma. Men inför resa sommaren 2018 har jag hållit koll på united site med award spaces denna sommaren.

Det verkar som att det oftast (9 av 10) finns möjlighet att boka 4st award tickets med united F (jag vet att det är crap...har flyget ett par gånger som betalande). Det är dock ändå bra när man har 2st 2-4-1 Amex vouchers. Och vissa dagar har det även funnits 4st med LH via Chicago eller Boston. Har någon här inne lyckets med bragden att boka 4st F biljetter till US under sommaren?
Har du kollat Saver kategori? Uniteds Standard award är ej bokningsbar med SAS EuroBonus poäng.
 

DeJuWa

Medlem
Yup. Se bild.
 

Attachments

  • IMG_3379.PNG
    IMG_3379.PNG
    188,2 KB · Visningar: 280

DeJuWa

Medlem
Jag har även hittat 4st award i F nästa sommar med Asiana ICN-LAX och hem igen. Nu är frågan hur man ska ta sig till ICN. Ska man boka C med Asiana eller ska man chansa och hoppas på att LH öppnar upp? Jag hittade precist 4st award FRA-ICN nästa vecka med LH F så man kanske har tur nästa sommar ;-) Hur funkar det om man påbörjar resan. Går det att ändra under tiden man är borta? Alltså om det öppnar upp 4st F award tickets för hemresan (är borta 3 veckor). Går det då att ändra eller är det bara innan resan påbörjas det går att ändra?
 

andreas

Medlem
Jag tror dom har strypt galna rutter men inte rimliga.
Så menar du att flyga via en dyrare zon (via Norra Asien) räknas som "rimligt"?

SAS avgör numera vad som anses "rimligt" enligt nedanstående information hämtad från https://www.sas.se/en/eurobonus/point-tables/ (Under flik Star Alliance - Award Rules)

SAS skrev:
  • Both outbound and homebound journeys need to follow “the most reasonable routing between the origin and destination” logic. SAS reserves the right to determine whether the routing matches this criteria based on common practice.

Som man kan läsa i andra delar av forumet verkar det som att resa till USA via Asien inte längre ses som "the most reasonable routing" enligt SAS.
 
Toppen