Senaste nytt

Våra tio bästa hotell i London

H

Holmion

Guest
London har allt! Här får du shoppingen, nöjeslivet och under alla omständigheter massor av väldigt trevliga hotell. Just den här tiden på året är London fantastiskt att besöka, och efter Brexit har vi svenskar dessutom billigare shopping och lägre priser på hotell, mat och dryck - pundet kostar mindre än på mycket länge. Om du…
 

perhall

Medlem
En doldis, men ändå ett fantastiskt hotell, är Sofitel St James vid Waterloo Place. Har varit där 12 eller 13 gånger och servicen är alltid extremt bra, personaltätt, aldrig en sur min, och de sägs ha Londons bästa frukost (The Balcon). Afternoon Tea är dock sämre. Skön känsla i baren, mycket fransk överklass som dricker drinkar à GBP 14-18. Som tur är får jag alltid en uppgradering och två drinkar på mitt kort (Platinum), annars är det ganska dyrt, liksom övriga 10 hotell här.../Per
 

PKF

Medlem
Försök att skriva korrekt svenska:"Corinthia Hotel är ett klassiskt 5-stjärnigt hotell och läget är bara 5-6 minuters promenad från Trafalgar Square. Det finns 294 rum och sviter i toppklass och servicen är inte dåligare."
Det heter inte dåligare. Det heter sämre. Däremot på norska heter der "dårligare"
 
Jag har bott på 6 av dessa Hotel, och jag skulle vilja påstå att flera inte platsar på en 10 top lista. Sedan saknar jag givna kandidater som Bulgari och Connaught, känns som den är tagen rakt av från trip advisory
 

Brandten

Medlem
Försök att skriva korrekt svenska:"Corinthia Hotel är ett klassiskt 5-stjärnigt hotell och läget är bara 5-6 minuters promenad från Trafalgar Square. Det finns 294 rum och sviter i toppklass och servicen är inte dåligare."
Det heter inte dåligare. Det heter sämre. Däremot på norska heter der "dårligare"
Nja... Det heter "dårligere" på norska och du kastar sten i glashus när du skriver der heter och inte det heter. Inte att jag bryr mig för fem öre men lite skoj var det ju. :)
 

dashboard

Administrator
En doldis, men ändå ett fantastiskt hotell, är Sofitel St James vid Waterloo Place. Har varit där 12 eller 13 gånger och servicen är alltid extremt bra, personaltätt, aldrig en sur min, och de sägs ha Londons bästa frukost (The Balcon). Afternoon Tea är dock sämre. Skön känsla i baren, mycket fransk överklass som dricker drinkar à GBP 14-18. Som tur är får jag alltid en uppgradering och två drinkar på mitt kort (Platinum), annars är det ganska dyrt, liksom övriga 10 hotell här.../Per

Hej, takk for bra forslag. Jeg er helt enig i at vi bør vurdere sterkt å inkludere Sofitel St James på listen, og at andre da går ut. Vi har flere andre kandidater som skal vurderes den nærmeste tiden. Dette skal være en levende top-10 liste.
 

dashboard

Administrator
Jag har bott på 6 av dessa Hotel, och jag skulle vilja påstå att flera inte platsar på en 10 top lista. Sedan saknar jag givna kandidater som Bulgari och Connaught, känns som den är tagen rakt av från trip advisory

Hej, bra du har bodd på veldig mange av disse, da har vi vel truffet ganske bra. Takk for tips om Bulgari og Connaught. Det er såklart mange som ikke er med per i dag, som Mandarin Oriental. Dette er kun en første versjon, forvent at det blir bra med endringer over tid og at medlemmers innspill og forslag blir vurdert nøye og med takknemlighet fra redaksjonen...
 

perhall

Medlem
Trip Advisors topplistor (generellt, vet inte vad källan är här...) är verkligen inte bra om man vill veta vilka de 10 bästa hotellen i absolut mening är...
 

Rustscheff

Medlem
Det här var väl ändå en tunn lista? London har ju så fantastiskt många spännande vackra och klassiska hotell. Var är Claridge´s, Ritz, Savoy, Connaught, Dorchester, Brown´s, the Draycott, One Aldwych, Ampersand, the Langham, Berkeley? Vill man från "superkända" hotell finns Dukes, the Rookery, Hazlitt´s, Blakes, One Aldwych, Inte skall väl businesclass.se "planka" Tripadvisor???
 
Toppen