35-100% Buy miles bonus på United Mileage Plus (t o m 2014-SEP-04)

Diskussion i 'Star Alliance' startad av Dr. Miles, 2 September 2014.

1. jumbooze och Fredrik gillar detta.
  2. Fredrik

Fredrik Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Current transaction count är 12. Jag undrar hur fort det kommer att gå när USA vaknar? Är eventuellt intresserad om jag får 100%.

3. Thornado

Thornado Medlem

Hmmm... Jaha, så går det när man inte har skaffat sig ett United-konto. Måste ha haft kontot i minst 10 dagar för att kunna köpa, så blir inget köp för mig.

En relaterad fråga dock för framtida referens - främsta anledningen till att jag hade varit intresserad nu är att jag har en resa med United till Hawaii snart, och det hade varit trevligt med lite UAMP-miles för att kunna uppgradera. Jag vill ju dock kreditera poängen för resan till Eurobonus. Kan man använda UAMP-miles för att uppgradera sin resa och ändå ha ett annat bonusprogram inlagt för kreditering?

4. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu är det uppe i 60% så jag överväger ett köp för att komma upp i användbara miles.

Henrik_B gillar detta.
  5. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Nu uppe i 80%, finns ju en chans att det blir 100%

6. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
  7. Henrik_B

Henrik_B Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Köpte du? Jag tolkar det som att man kan köpa 150000/år och få ytterligare 150000, right?

8. jumbooze

jumbooze Medlem

Land:
    Sverige Sverige
    Ja, köpte men maxade ej, köpte bara 9+9 för då kom jag upp i vad jag behövde

9. Swisser

Swisser Medlem

Jag köpte också, men endast minimum 5k för att hålla mina miles vid liv.

Hur ser det egentligen ut med "sweet spots" i MileagePlus nu, sedan de radikalt höjde priserna tidigare under året? Vore tacksam om någon har några bra tipps.

10. Jag har köpt till några miles så att det räcker till Sydostasien-Australien/Nya Zeeland t/r i First class.
    (30.000 miles i Business, 40.000 miles i First per enkelresa.)

Dela sidan

BusinessClass Logo

Hej och välkommen till BusinessClass!

Prenumerera på vårt gratis nyhetsbrev för att få uppdateringar och nyheter om vad som händer runtom i världen och på BusinessClass.

I'm already subscribed
BusinessClass Logo

Välkommen till utskickslistan!

Glöm inte att kontrollera din epost och bekräfta din prenumeration.

BusinessClass Logo

Gå med i BusinessClass-gemenskapen!

Gilla oss på Facebook för att få de senaste nyheterna från BusinessClass direkt i ditt flöde.

Bli medlem och delta i våra diskussioner, ställ frågor och dela med dig av din kunskap och dina erfarenheter.

Bli medlem nu!