Senaste nytt

Medlemsrecension: Airbus A350 med Finnair Bangkok-Helsingfors

BusinessClass

Redaktör
AV JonW Här kommer första (?) reserapporten från en Airbus A350 i longhaul. Jag har försökt fokusera på nymodigheterna, det blir inte så mycket ”En prioritetstag fästes på väskan”-beskrivningar i denna ska jag redan nu varna. Boarding, första intryck: 10 pax i kön till Economy-gaten, 70 till Business… Men med känd asiatisk disciplin avvisades alla…
 

Kurt moliis

Ny medlem
Tackar för en mycket intressant reserapport om Finnairs nya Business klass , efter vi flygit ( frun och jag ) 20 år denna rutt , har jag uppfattning , det är att föredra Thai , stolar , personal , småsaker som städning, etc .och inte att förglömma maten. Finnarna har lite att jobba på .
Finne. Kurt Moliis
 

gusten

Medlem
Strålande rapport @JonW! "Orgie i fjäderfä". Obetalbart. Det är ju mycket märkligt att detta livligt förannonserade koncept innehåller så många brister och ogenomtänkta detaljer. Som AY/Platinum-Gold de senaste 3 åren kan jag bara hålla med om din slutstats: den finska motviljan mot "fjäsk" (vilken i o f s är lovvärd) gör alldeles för ofta att man inte når hela vägen fram i servicenivå - och det gäller faktiskt inte bara Finnair. Det skall liksom vara lite tagelskjorta-nivå över det hela. Synd - och det sitter nog väldigt långt inne att förändra. Tack för bade rolig och ambitiös rapport!
 

GoE

Ny medlem
Jag uppskattar den här rapporten. Efter att ha läst den känner jag inte längre något behov av att skriva en egen rapport eftersom jag instämmer i det mesta som skrivits här.
Jag har i flera år flugit HEL-BKK med Finnairs business och varit väldigt nöjd med de gamla planen. Förväntningarna var jättehöga när jag nu i april 2016 skulle få prova den nya stoltheten A350 på hemresan från Thailand.
Besvikelsen är enorm över hur dåligt Finnair har hanterat det nya planets fantastiska möjligheter.
Jag tycker att man kan slänga ut den så dåligt fungerande nya businessmiljön och ersätta den med ett fungerande koncept.
Tips: kolla hur väl inredningen i de gamla planen fungerade...
 

Johan Gott

Medlem
Är du ute på en posting run eller kommenterar du bara slumpmässiga gamla inlägg av någon annan anledning?

Jag har tidigare inte varit så aktiv här på forumet utan mest läst reportage, rapporter och inlägg passivt utan att kommentera. Nu ville jag ge lite cred till några av författarna av det jag läst. Men jag förstår nu (efter en kommentar från @Gummaron) att det kan vara besvärande när gamla trådar väcks till liv utan att något tillförs så jag ska vara sparsam med detta i fortsättningen.
 

agehall

Medlem
Menar du allvar? Så klart måste man kunna ge cred till en recension när man vill. Inte alla läser alla inlägg här var 5-minut som dig.
Om man titta på Nya inlägg konstant så är det rätt uppenbart när en person börjar lyfta slumpmässiga, ofta gamla, trådar med kommentarer som "intressant" eller "tack" och inget mer. När man ser ett tiotal sådana trådar på kort tid är det inget konstigt att anta att det är en posting run. Vi har trots allt sett ganska många sådana.

Jag säger inte att man inte ska posta i trådar, men det känns lite suspekt att lyfta trådar som är över ett år gamla (sedan senaste inlägget då) med bara ett ord.

Jag högg ett av alla dessa inlägg och kommenterade. Jag var långtifrån ensam om att notera detta beteende och andra har också kommenterat det.
 

Canadien

Medlem
Någon som har en uppfattning om platsval för ensamseglare på A350 på nattflyg? Fönsterplats förstås, men bakre lilla kabinen eller främre stora?
 
Toppen